Drogy jsou špatné, áno? A platí to i pro medvědy. V osmdesátých letech se pašeráci drog rozhodli vyhodit zásilku narkotik nad americkou divočinou, kde balíčky s bílým práškem našel úplně obyčejný méďa. A dal si pořádně do frňáku. Na pár minut se tak nejspíš stal nejnebezpečnějším zvířetem na světě a pak umřel. Jenže kdyby měl být film o tomhle, asi by to byla celkem krátká nuda.
A vzhledem k tomu, jakou divočinu sliboval trailer na Medvěda na koksu, byla by to asi celkem škoda… respektive to jsem si myslel, dokud jsem neviděl výsledek. A teď se budu hodně snažit přesvědčit vás, abyste na tuhle krvavou černohumornou komedii nechodili a ušetřili si zklamání, když už jsem to vzal za vás.
Zápletka se víceméně nezměnila. Hromada drog, zvědavý medvěd a teoreticky spousta legrace, protože ten filmový méďa samozřejmě vydrží na koksu trochu déle než jeho skutečný předchůdce. Do jeho teritoria se navíc vydává spousta lidí, kteří zjistí, že tenhle baribal, za normálních okolností vlastně celkem sympaťák, je může pěkně pocuchat.
Do lesů míří dvojice gangsterů majících za úkol ztracené drogy najít a vrátit šéfovi, stárnoucí polda, jenž by rád jejich bosse dostal za mříže, máma hledající dva záškoláky, strážkyně parku, momentálně zamilovaná do kolegy, a trojice dospívajících hajzlíků a amatérských zlodějíčků. Masa pro medvěda je dost a zábava může začít. Jenže o té zábavě bohužel nikdo neřekl Elizabeth Banks.
Solidní herečka, která to nikdy nedotáhla do první ligy, ale pár hitů na svém kontě má, se před pár lety rozhodla začít režírovat a bohužel to diváky zatím trošku bolí. Její verze akčních Charlieho andílků komerčně i kriticky vyhořela, za což podle ní mohl nezájem mužského publika o silné hrdinky. Že natočila špatný film, si tak nějak nedokázala připustit. Takže se nedokázala ani poučit.
Její Medvěd na koksu je totiž podobně špatný. Vizuálně jde o naprosto nezajímavou a unylou podívanou působící poměrně televizním dojmem a v akčních/medvědích scénách nezaujme. I přes eRkový rating, u něhož není nutné hlídat se co se týče krve a nadávání, se s žádným pořádným zvířecím masakrem nerozjede. Zkoksovaný méďa trhá lidi obvykle tak trochu mimo záběr a divák se pak musí spokojit jen s nudným záběrem na urvanou končetinu. Ale budiž, Medvěd na koksu měl být hlavně komedie. A tady to dopadlo úplně stejně mizerně.
Banks se totiž pokouší o podivnou kombinaci zvířecího hororu s komedií (což se dalo čekat) s gangsterkou ve stylu Quentina Tarantina nebo Guye Ritchieho. Jenže i když má k dispozici pár dobrých herců, nedovede prodat hlášku ani fór a dlouhé dialogy obvykle nikam nevedou. Nefungují v komediální rovině, ani v té absurdní.
A třeba scéna, v níž gangsteři vyjednávají s poldou o to, kdo položí zbraň a při tom všem řeší okolo toulajícího se medvěda, na kterého jde spánek, opravdu působí jako něco, u čeho měl za režisérkou někdo přijít a říct jí, že to k ničemu nevede. Ani napínavé, ani vtipné, ani zábavné, jen nijaké. Hrdinové jsou navíc většinu času spíš přepálené karikatury než živelné postavy, jimž byste přáli něco jiného než roztrhání baribalem a trávit s nimi čas a čekat, než se méďa znovu objeví, je jednoduše úmorné.
Medvěd na koksu je nuda. A to je problém. Podobné filmy mohou být hloupé, přehnané, neoriginální nebo cokoliv jiného, nudné však být nesmí. A pokud naivně čekáte, že celovečerák bude vypadat jako to, co jsme dostali v traileru, tak vážně ne.
Člověk zodpovědný za upoutávku udělal práci, za niž by mu v Hollywoodu měli postavit sochu, protože materiál, který dostal do ruky, je maximálně průměrný a to jen v momentech, kdy mají snímek a režisérka silnější chvilku. Sestříhat z téhle kombinace utahanosti, lehké trapnosti a vypravěčské neschopnosti kulervoucí trailer lákající na absurdní, ale zábavnou divočinu, fakt musela být šílená práce.
zdroj: Cinemart
A že bylo naivní očekávat, že ze zápletky „zfetovanej medvěd žere lidi“ lze vymáčknout dobrý film? Zápletka „Santa Claus zabíjí lidi ve stylu Smrtonosné pasti“ není o nic pitomější. A Šílená noc ukázala, že když za kamerou sedí někdo, kdo má ten správný smysl pro humor, vynalézavost a alespoň trošku rozumí své práci, v celovečerní podobě to fungovat může. A pokud to nemá, skončí to jako Medvěd na koksu. Elizabeth Banks by už režírovat neměla. Nikdy a nic.