Recenze: Podfukářky – dobrá komedie, nebo podfuk na diváky?

28. 6. 2019 9:26 - Recenze | Autor: Matěj Svoboda

Anne Hathaway a Rebel Wilson obírají tupé zbohatlíky a je to legrace. Tedy alespoň teoreticky. Má smysl tuhle podvodnickou komedii vidět?

Anne Hathaway evidentně začalo bavit krást a podvádět. I když naštěstí jenom na plátně. Vloni v létě se objevila ve hvězdně obsazené zlodějině Debbie a její parťačky, kde se spolu s ní pokoušely krást Sandra Bullock, Cate Blanchett nebo Helena Bonham Carter. V takhle narvaném obsazení není divu, že se Anne nemohla úplně rozjet, protože každá z hvězd potřebovala pořádně zazářit a musely se o prostor před kamerou podělit.

Možná i proto kývla na Podfukářky, kde má na podvody víc prostoru, protože spolu s ní vyrazila do akce jen Rebel Wilson. Bohužel jejich snaha ukázat, že není nic zábavnějšího než okrádat tupé muže, nakonec moc legrační není

1

Josephine je nádherná, elegantní, bohatá a má styl. A na živobytí si vydělává tak, že spolu s pár kolegy obírá naivní muže. Obvykle takové, kteří si to zaslouží a mají dostatek peněz a minimum dobrých charakterových vlastností, takže z toho Josephine nemusí mít špatné spaní a v kině jí budete fandit. Ve svém oboru patří Josephine k naprosté špičce, má našetřených pár milionů a vlastní obrovskou vilu. Je prostě dobrá.

Dobrá je i Američanka Penny, i když trošku jiným způsobem. Do dámy má daleko, kolem pasu jí visí solidní pneumatika a chováním připomíná spíš nosorožce než mladou dámu. Jistý šarm se jí ovšem upřít nedá, a navíc jí to hodně rychle myslí, a ještě rychleji mluví. Zatím sice nedovede svůj cíl obrat o půl milionu dolarů za večer, ale stovka ke stovce a ono to nějak půjde. Každopádně tyhle dvě dámy se sice pohybují ve stejném oboru, ale jejich přístup k práci se malinko liší.

2

Penny se ale zalíbí život, jaký vede její kolegyně a chce ji přemluvit, aby ji naučila svoje fígle. Nejde to úplně snadno a celé to skončí tak, že obě dámy si jdou svou cestou. Pak se ovšem objeví zajímavý cíl a obě dvě se rozhodnou zkusit si na něm namastit kapsu. A ukázat konkurentce, kdo je tady nejlepší.

Takže tak. Karty jsou rozdané, dvě podvodnice vyrážejí do akce a měla by začít legrace. Jenže nezačne. Podfukářky jsou předělávkou komedie Špinaví prohnilí lumpové s Michaelem Cainem a Stevem Martinem, respektive ještě staršího filmu Dva záletníci. Oba dva patří v komediálním žánru přinejmenším k nadprůměru, ale Podfukářky jsou bohužel na opačné straně hodnotící stupnice. Ono tu totiž nefunguje pořádně skoro nic.

Anne Hathaway sice už pár komediálních rolí zkoušela, tenhle žánr však není vyloženě její parketa. Kecal bych, kdybych tvrdil, že jí to na plátně nesluší a že z ní nevypadne pár dobrých fórů, na druhou stranu nepředvede nic, co by bylo nutné vidět. Rebel Wilson se zase pokouší být legrační za každou cenu a hodně tlačí na pilu. V minulosti párkrát ukázala, že když má krýt záda jiným herečkám, dovede být zábavná, na velkou roli ovšem její humor ve stylu „podívejte, jaké jsem tele“ nestačí. Hodinu a půl nedovede odtáhnout a její padání a sklony k nepředvídatelně vulgárnímu chování se zkrátka rychle okoukají. Mezi oběma herečkami je navíc nulová chemie, a ačkoliv se snaží dělat legraci, často to končí spíš křečí.

Podfukářky nemají před kamerou extra šikovné a vtipné lidi, ale chyba je možná v něčem jiném. Ten film není vtipný celkově. Fóry jsou obvykle předvídatelné, ne moc chytré a vypadají spíš jako z laciného sitcomu než z letní komedie. Je docela unavující sledovat, jak se držitelka Oscara Hathaway a jindy vcelku zábavná Wilson plácají od jednoho nezajímavého frku ke druhému a člověku je vlastně úplně jedno, co se s nimi stane a jak to celé dopadne. Pokud bych tedy měl Podfukářky za něco chválit, tak by to bylo za to, jak vypadají.

Prostředí francouzské riviéry je skutečně hodně luxusní a tvůrcům se ho daří na plátně velmi dobře prodávat. Čas od času, když už to člověk vlastně vůbec nečeká, se objeví i vydařený vtip nebo nějaká fajn dialogová výměna, ale celkově jsou Podfukářky nemasná neslaná podívaná, kterou člověk prokoukne během prvních pár minut. A zjistí, že nemají moc čím zaujmout. A když je neuvidíte, o nic nepřijdete.

Hodnocení: 2/5