Pošťák Pat - recenze zdařilého animáku pro nejmenší

8. 9. 2014 - 22:00 | Recenze | Vojtěch Karlík

Pošťák Pat - recenze zdařilého animáku pro nejmenší zdroj: tisková zpráva

Pošťák Pat je vedle Bořka, co má stavební firmu s mluvícími bagry a Standy s Červeným traktůrkem další britskou bizarní postavičkou, která si získala srdce převážně malých chlapců. Dívky mnohem více preferují mluvící koníky. Animovaný pošťák rozváží po romanticky vypadajících vesničkách poštu a řeší velmi krátké a průhledné zápletky vhodné tak akorát jako pohádka před spaním. Tvůrci populární série se však rozhodli vydělat ještě víc a vnikl proto stejnojmenný film.

Modrý panáček Pat, který roznáší poštu v idylickém prostředí anglického venkova je parádní výplní na rychlé zabavení ratolesti, na krátký okamžik před spaním! Věnovat se roznášení pošty celých 88 minut je fakt pekelný nápad. I proto tvůrci zvolili výrazný odklon od původních příběhů.

zdroj: YouTube.com

Chápu, že snímek vznikl. Vedle již zmiňovaných postaviček v úvodu textu, je Pat poněkud opomíjeným chlápkem, byť i on se už dočkal mnoha seriálových dílů a konečně i dlouhého filmu. Jenže malé a celkem roztomilé příběhy z jeho života zabírající deset minut fungují v televizi, ale jako film už mají problém. Tvůrci se totiž rozhodli opustit hájemství malých capartů a do kina přilákat i trochu starší děti a to "složitějším" scénářem. Jenže ten už místo humorných scének nabízí více trapných okamžiků a samozřejmě nudy. Stačí na film vzít pětiletého kluka a ... A ukáže se, že kritické pozastavení je u tohoto filmu opravdu jen hájemstvím dospělého. Jako rodič se asi fakt budete děsně nudit. Vydržet v poklidu necelých devadesát minut je pro každého staršího deseti let peklem.

Postman Pat_hračka zdroj: tisková zpráva

Hračky pošťáka Pata už existují, pokud bude film úspěšný, bude jich jen víc a budou vidět všude.

Malé dítě však evidentně nevnímá, že zápletka o jedné bláznivé dovolené, poněkud zmatené televizní show a jednom protivném šéfovi, je vlastně strašlivě nudná. Dítě vnímá malinkaté panáčky, kteří chodí sem a tam, občas bláznivě mluví a dělají nesmyslné věci. I přes poněkud nastavovaný příběh, je to příběh zábavný a Pošťák Pat malé kluky nadchne.

Pohádky pro nejmenší publikum jsou perfektním obchodním artiklem. Stačí si vybavit na velké množství hraček, které doprovázely uvedení filmu Auta, nebo si vybavte všechny ty stavební stroje z Bořka stavitele. Pošťák Pat je v tomto ohledu poněkud chudým příbuzným. U nás nejde zrovna masově oblíbenou postavičku, přesto je jasné, že se to velmi rychle může změnit. Pošťák je sice poněkud bizarní hračka, ale konečně děti si s ním mohou "jako doručovat poštu". Celovečerní snímek, který míří do kin, je jasným marketingovým atakem, kterému nejde o nic jiného, než kult panáčka Pata ještě posílit.

Pošťák zdroj: tisková zpráva

Pošťák Pat a pěvecká soutěž k sobě moc nejdou, ale dětem se to bude líbit.

Je mi celkem jedno, že z Pošťáka Pata onen obchodní model kouká možná až příliš, to by člověk nemohl chodit vůbec do kina. Vadil mi hodně jalový příběh, který byl opravdu pro dospělého diváka prožitkem pekelným. Ale na druhou stranu - jděte na to se svými ratolestmi a těm je tento nenásilný příběh určený. Hodnocení filmu by bylo menší, ale malinkatí caparti budou nadšeni. A ten film opravdu není pro nás, ale pro ně.