Nový animovaný příběh o sbližování protikladů Mezi živly se setkal se slibnějším přijetím diváků, a to i přes skromný mezinárodní kasovní zisk 15 milionů dolarů, díky němuž celosvětově dosáhl 44,5 milionu dolarů. To je velká slabota a jen to potvrzuje trend ignorování animovaných filmů v kinech s tím, že se na to pak podívá celá rodina v klidu doma na Disney+ (viz například Divnosvět).
Vzhledem k tomu, že film získal v hodnocení CinemaScore jedničku, je možné, že v nadcházejících týdnech dojde k oživení prodeje vstupenek, protože v současné době chybí konkurence pro rodiny s dětmi a na Mezi živly se, alespoň soudě dle ukázek, opravdu moc hezky kouká.
Nicméně debutový výkon Mezi živly znamená nejnižší bod v nedávné historii společnosti Pixar, s otevřením pod ještě méně zajímavými kousky, jako jsou Hodný dinosaurus z roku 2015 (39 milionů dolarů) a Frčíme z roku 2020 (39 milionů dolarů). Uznávané animační studio, které je zodpovědné za hity jako Toy Story: Příběh hraček, Vzhůru do oblak a Ratatouille, si tak může připsat na triko zase další propadák.
Filmy s originálními a původními příběhy, jako je Mezi živly, čelí náročné situaci na trhu, kde hraje zásadní roli rozpoznatelnost značky. Nedávné úspěšné rodinné filmy, jako například Super Mario Bros. Ve filmu a Spider-Man: Napříč paralelními světy, jsou příkladem tohoto trendu.
Oproti tomu Mezi živly na ničem známém nestojí, není za ním ani filmová, ani herní, ani třeba knižní série. Jde o zcela novou značku, a taková to má na trhu většinou těžší, než zavedená série. Na druhou stranu, svého času bylo pochopitelně i Toy Story novou značkou a jak to dopadlo…
zdroj: Falcon