![]() |
Snímek Telefonní budka (Phone Booth) se díky tomuto dějovému zvratu vlastně nehne z místa. Celý se točí kolem jedné telefonní budky a několika postav poblíž. Žádná velká akce. A Harry Gregson-Williams pochopil, že podobný snímek mu naskytne dostatek prostoru pro experimentování s elektronickými plochami, které jako doprovod filmu přesně sedí…
Až na výjimku, výrazný leight motiv, který se objeví v druhé skladbě Trapped a spíše by se hodil do nějakého horroru, už se ničeho jiného na celém soundtracku nedočkáte.
Po tomto zjištění by se měli čtenáři a posluchači rozdělit na dvě skupiny: ty, jenž dávají přednost melodičnosti (jistě, i Phone Booth je melodický soundtrack, ale jak se to vezme), barvitým motivům apod., ať kliknou na zpět a v sekci soundtracky si přečtou nějakou pěknou recenzi na cokoliv od Jamese Hornera; a naopak ty druhé, příznivce ambientní a experimentální elektroniky, ať čtou dále a po dočtení nechť dohledají nejbližší CD shop, kde se Phone Booth dá zakoupit. Druhá skupina bude totiž (stejně jako já) v sedmém nebi.
To, že se Williams přiklání k elektronice, bylo znát z jeho akčního debutu Střelci na útěku. Jednalo se bohužel o neposlouchatelný odvar čehokoliv od Media Ventures. Později na Spy Game dokázal úplné maximum. A Phone Booth je nový vrchol toho, co vše se dá s ambientní elektronikou dokázat a výrazně ukazuje směr, kterým se next generation v Media Ventures začíná ubírat (např. The Recruit, The Bourne Identity).
Pokud nemáte nějaká zatraceně dobrá sluchátka, otočte volume hodně doprava, abyste si užili ten úžasný sound…
Williams dokazuje, společně s například Martinezovým Solarisem, co všechno se dá při troše snahy s hudbou udělat, přes absenci jakéhokoliv motivu. Williams i bez motivů docílí toho, aby v posluchači vyvolal emoce jako: strach, bolest, beznaděj, nejistota…To všechno v soundtracku naleznete, pokud ho hned z počátku nezavrhnete a rozhodnete se mu chvilku věnovat.
Další devízou soundtracku je dokonalý zvuk a jak píši výše: pokud nemáte nějaká perfektní sluchátka, ohulte vaši věž, co to jde, i kdyby se měly klepat zdi. Pak vás Williamsova hudba dostane do kolen. Každá minuta, sekunda je dokonale promyšlená, různé zvuky z ulice, vrtulník nebo vytáčení telefonu bezchybně nasamplované. Není to žádná nahrávka, kterou stvořil někdo, kdo se pár hodin plácal za syntezátory. Je to hudba od někoho, kdo její tvorbě věnoval ohromnou pozornost (ale možná že ne, pak je to ovšem velmi talentovaný člověk). Nicméně tenhle přídomek Williamsovi patří už nějakou chvíli…
Vím. Možná si teď myslíte, že recenzi s takhle subjektivním hodnocením jste už dlouho nečetli. Ovšem ti, jenž preferují podobný žánr jako já, se se mnou na hodnocení možná jen s menší odchylkou shodnou. Ti ostatní alespoň vědí, do čeho neinvestovat peníze. Žijeme přece ve svobodném světě :).
Seznam skladeb:
1. First Call
2. Trapped
3. NYPD
4. The Rifle
5. Confession
6. Times Square
7. Stu’s Secret
8. Publicist Talk
9. Last Booth In NYC
10. It’s Me You Want
11. Center Of Attention
12. Telephone Users
13. Is He Coming Out?
14. Phone Vs. Gun
15. Just Say The Word
16. It Could Be Anyone
Hodnocení: 90 %