Silný debut hororu se odehrál navzdory jeho současnému uvedení na streamovací službě Peacock společnosti NBCUniversal, což znamenalo druhý nejvyšší otevírací víkend pro denní streamování, hned za filmem Black Widow společnosti Disney.
Před uvedením filmu analytici předpovídali, že Five Nights at Freddy's utrží kolem 50 milionů dolarů. Nyní se stal nejúspěšnějším hororovým debutem roku a překonal zavedené série jako Vřískot VI a Jeptiška II.
Navíc drží rekord v druhém největším otvíráku videoherní adaptace, hned za letošním filmem The Super Mario Bros. Film také nasbíral dalších 52 milionů dolarů na mezinárodním poli, takže jeho celosvětová hodnota dosáhla 130 milionů dolarů.
V hlavní roli hororu se představuje Josh Hutcherson jako noční hlídač, který se v chátrajícím zábavním podniku pro děti zaplete s vraždícími animatronickými maskoty. Navzdory nízkému rozpočtu filmu ve výši 20 milionů dolarů znamená jeho rekordní debut nejen vítězství pro Universal a Blumhouse, ale také tolik potřebnou vzpruhu pro filmový průmysl, který byl těžce zasažen probíhající stávkou zaměstnanců a pandemií.
Tento kasovní vzestup ostře kontrastuje s výkony hvězdně obsazených filmů, jako jsou například Zabijáci rozkvetlého měsíce Martina Scorseseho. Přestože se v něm objevili áčkoví herci jako Leonardo DiCaprio a Robert De Niro, zaznamenal film o druhém víkendu 61% propad a na domácím trhu vydělal pouhých 9 milionů dolarů. Po komerční stránce je tak nový Scorsese, obzvláště vzhledem k velkým nákladům, absolutní průšvih a propadák. Film naštěstí do velké míry zachraňuje Apple, který snímek už za pár týdnů uvede exkluzivně na své streamovací platformě Apple TV+.
Taylor Swift: The Eras Tour pokračovalo ve svém silném tažení a za třetí víkend si připsalo 14,7 milionu dolarů. Celkově lze říci, že kasovní výsledky filmu Pět nocí u Freddyho podtrhují trvalou přitažlivost hororů a také rostoucí životaschopnost hybridních strategií uvádění filmů, které využívají jak kina, tak streamovací platformy.
zdroj: Blumhouse Productions