Perfektní den - recenze filmu s Benicio del Torem

Jakási post-balkánská země v nedávných letech. Tým lidí ze smyšlené nevládní humanitární organizace (která podezřele připomíná "Lékaře bez hranic") se zde snaží dělat aspoň trochu dobra a potýkat se s absurdnostmi zdejšího prostředí a lidí. V praxi to znamená, že se většinu filmu snaží sehnat lano a míč...

Perfektní den je nezávislý španělský film od velmi nezávislého režiséra, který se od desítek filmů na nezávislých filmových festivalech liší především tím, že v něm hrají světově slavní herci, především Tim Robbins, Benicio del Toro a Olga Kurylenková.

Film má dost podobnou strukturu jako M.A.S.H (film, ne seriál). Ukazuje absurdity války, aniž bychom z té války něco viděli. A ukazuje lidi, kteří se snaží s těmi hrůzami bojovat pomocí svého drsného humoru a ironie. Viděli jsme to už mnohokrát, nejen v M.A.S.Hi, a nepřekvapí nás to ničím jiným, než konkrétními podobami jednotlivých hlášek. Celkový dramaticko-komediání vývoj celého příběhu je jasný od začátku.

Perfect Day

Bohužel, scénář není napsán příliš dobře, takže je hodně patrné, že jde o adaptaci knihy. Kdybych si tuto skutečnost nepřečetl, myslel bych si, že jde o adaptaci rozhlasové hry. Téměř všechno, co stojí za zmínku, se ve filmu odehraje prostřednictvím toho, že si spolu dvě nebo tři postavy povídají. Že při tom občas jedou autem nebo vytahují mrtvolu ze studny, to je víceméně jedno.

Když se režisér občas pokusí udělat nějaký efektní letecký záběr na majestátní krajinu, je to spíše na škodu, protože tím jen víc upozorňuje na nefilmovost celého zbytku filmu.

Kdyby to celé bylo ještě nezávislejší a méně hollywoodské, asi by se mi to paradoxně líbilo více, neboť by to bylo jaksi "čistší".

Tagy: drama recenze