Nejnovější přírůstek do slavné série Toma Cruise vydělal od pátku do neděle 56,2 milionu dolarů, což je pro film s produkčním rozpočtem pohybujícím se údajně až okolo 300 milioinů dolarů velké zklamání.
Před víkendem společnosti Paramount a Skydance usilovaly o překonání rekordu série s tržbami z prodeje vstupenek ve výši 60 milionů dolarů a více. To se mu však nepodařilo a zařadil se až za film z roku 2018 Mission: Impossible - Fallout (61 milionů dolarů) a Mission: Impossible II (57,8 milionu dolarů), které jsou nejlepšími otvíráky série v její 27leté historii.
Přímé srovnání je však nepříliš vhodné, protože Mission: Impossible Odplata – První část měla premiéru ve středu, nikoliv v pátek. Sedmý díl série již během prvních pěti dnů od uvedení nashromáždil odhadem 80 milionů dolarů, což překonává pětidenní výdělky Fallout (77,5 milionu dolarů) i Mission: Impossible II (78,8 milionu dolarů).
zdroj: Paramount Pictures
Z Mission: Impossible Odplata – První část se prostě chtě nechtě bude muset stát trvalka, na kterou budou chodit všechny generace několik měsíců. Jenže diváci jako by přišli o apetit a do kin v posledních týdnech chodili méně – prakticky cokoliv velkého, co se teď dostalo do kin, předvedlo přinejlepším neuspokojivé výsledky, ale často to byl rovnou ostudný propadák. A to třeba včetně taktéž velmi nákladného Indiana Jones a nástroj osudu.
Klíčem k úspěchu Cruisova nejnovějšího počinu bude trvanlivost a zbytek světa, protože Amerika tuhle sérii už nespasí. Mission: Impossible Odplata – První část ve světě zatím vydělala 155 milionů dolarů, přestože v Číně měla slabý otvírák za 25,4 milionu dolarů (což jednoduše nestačí a o moc víc už Čína nepřisype). Celosvětově tak film dosáhl úctyhodných 235 milionů dolarů, což by bylo velice slušné. Jenže opět – vzhledem k obrovským nákladům a blížící se velké konkurenci je to málo a je otázkou, nakolik se to Cruisovi podaří znásobit. V ideálním světě by měl překročit miliardu, jenže ta se zdá být nereálná.
zdroj: Paramount Pictures
Série Mission: Impossible tradičně přitahují starší publikum, které se do kin nehrne ve velkém hned v první víkend, ale na filmy chodí tak nějak postupně, pomalu a kdy se jim zachce. Díky tomu by se mohla dostavit ona žádoucí trvanlivost.
Jenže za nedlouho dorazí do kin Oppenheimer, který nejnovější Misi zabere všechny IMAXy a za zmínku stojí samozřejmě i divoká Barbie, která možná IMAXy okupovat nebude, ale pozornost, čas a peníze diváků ano. Cruise to tak bude mít nesmírně těžké a dost možná se mu to, navzdory kvalitám filmu, nepodaří. Případné finální tržby kolem 600 nebo 700 milionů dolarů totiž stačit nebudou.
zdroj: Paramount Pictures