Jim Jarmusch v jednom rozhovoru řekl: “Life has no plot, no real conclusion,”, tedy- život nemá zápletku ani vyústění. To přesně vystihuje jeho filmy, které ústí někam do ztracena. Hrdinové prožijí krátký příběh a život se nezastaví, osud mele dál.
Noc na Zemi je ten neklasičtější Jarmusch (a to platí o všech jeho filmech ???- pozn. E GO), esence jeho stylu. Nemůže tedy začít jinak než písní Toma Waitse.

Je právě 19.07, ve městě andělů končí den. Corky, holka, která je zatím taxikářkou, ale má se sebou velké plány do budoucna – touží být automechaničkou a mít „hodnýho chlapa, co jí bude brát takovou, jaká je“ – projíždí se svým taxi L.A.. Vybraná klientela se právě sestává s death-metalové skupiny Spotřebič, která do sebe lije pivo. Na letišti potká agentku místních studií a ta jí nabídne práci pro film. Jenže Corky už ví, co chce a nechce si kazit život jakoukoli oklikou, raději zapálí si cigaretu Lucky Strike a odjíždí dolů do tepajícího města.

22.07, v zimním New Yorku se kouří z kanálů a na ulici poskakuje jako jojo černoch Yoyo. Taxíky mu ne a ne zastavit, kdo by se odvážil v noci do Brooklynu. Přískoky se k němu přiblíží žlutý vůz a v něm německý emigrant Helmut. New York je pro něj evidentně velká neznámá, stejně tak jako řízení auta a tak si Yoyo sedne za volant a zamíří směr domov. Po cestě ještě do taxíku nasouká neposednou švagrovou Angelu, které se násilný odvoz moc nezamlouvá. A tady už to jede jako na drátkách, skvělé dialogy a skvělí herci. Smích od začátku do konce.
V Paříži je tou dobou sedm minut po čtvrté ranní, ulice jsou temné a tiché. V taxíku tu sedí připití diplomaté z Kamerunu a dělají si šoufky z řidiče, ten dlouho jejich opilé dobírání nevydrží a vyhodí je z auta. Vzápětí na to bere slepou ženu a zahne ji všetečnými a indiskrétními otázkami. Dostane jednoduchou odpověď, na rozdíl od řidiče z Pobřeží Slonoviny je jenom slepá. O pařížské povídce platí to, co o té newyorské. Stojí na výborných dialozích a dobrých hercích, zkrátka Jarmusch umí setsakra dobře postihnout ty nejobyčejnější věci a dát jim punc vyjímečnosti.
Řím, věčné město, už ve čtyři také spí, a na ulici jsou jenom popeláři, štětky a taxikáři. Prostor pro dovádění tu dostal Roberto Begnini a drží se svého vysokého standardu. Římem si to valí jednosměrka nejednosměrka a brebentí a brebentí, nejdřív mluví k sobě a potom k biskupovi, který není biskup. Zpovědí o své sexuální ekvilibristice způsobí církevnímu pasažérovy infarkt. Biskupa tedy posadí s náležitým komentářem na lavičku a zmizí v ranním kuropění.
Severské Helsinky, v taxíku tu máme kaurismakiovskou hereckou suitu v čele s Mattim Pellonpou. Opět příběh ze života se špetkou jímavé komiky. Co je horší? Přijít o práci, o ženu, mít těhotnou dceru nebo toužit po dítěti, které když se narodí zemře. To je otázka! A tomu se máte smát? A proč ne? Noc se pomalu přehoupla v mrazivé jitro. Začíná nový den, život jde dál, ručička na hodinách poskočí každou minutu o kousek napřed.
Tenhle film se mi nechce moc rozebírat stylem proč, nač a zač. Noc na Zemi to nemá zapotřebí, stačí jít do kina a budete pobaveni, odbaveni a stoprocentně spokojeni.