(Ne)zadaní - recenze komedie se Zacem Efronem

31. 3. 2014 8:30 - Téma | Autor: Vojtěch Karlík

(Ne)zadaní - recenze komedie se Zacem Efronem zdroj: Archiv

Jednu dobu takových komedií bylo opravdu příliš. Všichni ti mladí a rozjuchaní mládenci uzavírali různá předsevzetí a sázeli se o nesmysly, aby se buď pomstili ženám, nebo naopak nějakou získali. Komedie (Ne)zadaní je přesně z této kategorie. Další z dlouhé řady divně zábavných filmů, o nichž za dva měsíce nebudeme vědět.

Tak strašlivý český název si lokální distributor pravděpodobně vymyslel jen proto, aby s tak divně umístěnou závorkou mátl autory recenzí, kterým se s tím nechce smířit textový editor a slovo neustále podtrhává. V originále se snímek jmenuje That Awkward Moment a malinko více vystihuje, o čem snímek vypráví. Trapných okamžiků v příběhu zažijeme opravdu hodně.
Mike se rozvádí a jeho dva kamarádi se rozhodnou, že budou na ocet společně s ním. To je přeci strašně zábavné, ne?

nezadani2 zdroj: Archiv

Takže trojice uzavře jakousi divnou dohodu, což znamená, že spolu chodí do klubů, tam sedí na kanapích a postupně se všichni vlastně s někým vyspí, nebo se zamilují. Ale nemohou to přiznat, protože to by ukazovalo na jejich slabost a tají to před ostatními. (Ne)zadaní jsou divnou teenagerskou komedií, která se snaží cílit na mlaďochy, kteří však určitě (nechci teenagery podceňovat) najdou mnohem lepší zábavu.

nezadani3 zdroj: Archiv

Film režiséra Toma Gormicana je divný každým okamžikem. Tvůrci chtěli zjevně udělat něco jiného, co se neveze na vlně lehce fekálních komedií Judda Apatowa, ale vůbec se jim to nepodařilo. Příběh je blbý a je úplně jedno, co hlavní hrdinové dělají. Že v hlavní roli hraje Zac Efron je jistě marketingově přitažlivé, ale je to k ničemu. Dialogy jsou blbé, romantika dávkovaná zjevně jen po kapkách. Já sám jsem mnoho dojemných momentů nenašel. Režisér zjevně chtěl stát někde na pomezí, aby se pobavil sprosťák (rádoby žertovné rozhovory chlapců s dívkami v posteli a fanfarónské kecy chlapců na kanapích všeho druhu) a následně i nabídnul pokrm pro romantické duše a ukázal příběh o přátelství a skutečné lásce. Nezůstal ani v polovině cesty, nezůstal prostě vůbec nikde.

(Ne)zadaní jsou jasným videofilmem, který vypadá jako tisící kopie jiných podobných žánrovek a vyhovět může jen tomu, kdo žádný jiný podobný snímek nikdy neviděl. Velmi těžko jsem hledal nějaké okamžiky, které bych vyzdvihl a řekl, vykašlete se na chyby a jděte na to, je to alespoň legrace. Nezasmál jsem se ani jednou. Ani jednou! Nesourodá trojice přátel prostě mele pantem a jako dělá, že dodržují svůj slib, ale my jako spiklenci víme, že to není pravda.
Celé to vypadá, že se na place sešla skupinka fanoušků filmů, co chtěla natočit něco svého a udělala to. Jenže záběry z dovolené také nepouštíte v kinech!