Návštěvnost i tržby tuzemských kin rostou, překonaly již celý loňský rok

27. 10. 2010 - 12:50 | Téma | red

Návštěvnost i tržby tuzemských kin rostou, překonaly již celý loňský rok zdroj: tisková zpráva

Tuzemská kina od ledna do září utržila rekordních 1,16 miliardy korun, a v jejich pokladnách tak skončilo jen o zhruba 90 milionů korun méně peněz než za celý loňský rok. Meziročně byly tržby za tři letošní čtvrtletí vyšší o 261 milionů korun. Loňský rok byl přitom z hlediska tržeb kin nejúspěšnější v historii. Vyplývá to ze statistik, které zveřejnila Unie filmových distributorů.

Kina za prvních devět měsíců letošního roku hlásí také vyšší návštěvnost, která ve srovnání se stejným obdobím loňského roku vzrostla o 1,37 milionu lidí na 10,293 milionu diváků. Tržbám kin v letošním roce kromě vyšší návštěvnosti pomáhá i vstupné, jehož průměrná výše se v prvním pololetí zvýšila meziročně o zhruba 15 korun na 113 korun.

Dražší vstupné souvisí zejména se vstupenkami na trojrozměrné filmové trháky, jako je sci-fi film Avatar režiséra Jamese Camerona či Alenka v říši divů od Tima Burtona. Avatar má od prosincové premiéry na kontě více než 1,28 milionu diváků a utržil rekordních 210 milionů korun. Na Alenku v říši divů do kin přišlo zhruba 400.000 diváků, kteří za vstupenky utratili 60 milionů korun.

Alenka v říši divů

Ve druhé polovině letošního roku patří mezi filmové trháky například snímek režiséra Petra Jákla Kajínek, který do konce září utržil zhruba 80 milionů korun. Úspěšná je také nová tragikomedie režiséra Tomáše Bařiny a scenáristy Michala Viewegha Román pro muže, jejíž tržby na konci září obnášely zhruba 28 milionů korun.

Česká kina už loni navzdory hospodářské krizi vykázala rekordní tržby 1,251 miliardy korun, které kvůli vyššímu vstupnému meziročně vzrostly o 31 milionů korun. Návštěvnost biografů ale v loňském roce klesla o 428.000 lidí na 12,469 milionu diváků.

Kajinek

Hlavní podíl na tržbách i návštěvnosti mají v posledních letech multikina, v jejichž pokladnách loni skončilo 87 procent tržeb kin. Na celkové návštěvnosti se multikina podílela 70 procenty. Tržby 24 multikin loni vzrostly na 1,087 miliardy korun z 1,027 miliardy v roce 2008. Jejich návštěvnost se zvýšila na loňských 8,67 milionu diváků z 8,56 milionu o rok dřív.

NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Zahradní add-ons: Jak si vybrat ty nejlepší doplňky pro vaši zahradu

Zahradní add-ons: Jak si vybrat ty nejlepší doplňky pro vaši zahradu

9. 1. 2025 | Komerční sdělení / PR | Inzerce

Zahrada je místem, kde můžeme nerušeně odpočívat a nabírat síly. Aby však tento prostor působil co nejpříjemněji, vyplatí se věnovat pozornost i zdánlivým maličkostem. Právě různé zahradní doplňky dokážou proměnit obyčejný koutek v místo, které nejen krásně vypadá, ale rovněž usnadňuje péči o rostliny a zve k odpočinku. V následujícím článku se podíváme na to, proč jsou kvalitní add-ons pro zahradu tak důležité, a představíme tipy, jak je efektivně využít.
Plinko Česko: Proč by si čeští hráči měli zahrát tuto populární hru

Plinko Česko: Proč by si čeští hráči měli zahrát tuto populární hru

21. 6. 2024 | Dokina.cz | Inzerce

Plinko je hra, která si postupně získala srdce mnoha hráčů nejen po celém světě, ale také v České republice. Čeští hráči mají nyní možnost vyzkoušet si tuto jedinečnou hru na stránkách Plinko česko, která kombinuje jednoduchost, zábavu a potenciál velkých výher. Plinko je hrou náhody, která se vyznačuje svou snadnou ovladatelností a rychlým tempem, což z ní činí ideální volbu jak pro začátečníky, tak i pro zkušené hráče.
Už za pár dní vstupuje do kin romantická komedie LÁSKA NA ZAKÁZKU

Už za pár dní vstupuje do kin romantická komedie LÁSKA NA ZAKÁZKU

4. 6. 2024 | Komerční sdělení / PR | Inzerce

Romantický film režisérky Evy Toulové v komediálních upoutávkách demonstruje, jak to může vypadat, když otec nepozná vlastní dítě, nebo jak se dá skutečně odnaučit kouřit. Snímek plný známých tváří, vstupuje do kin 6. června 2024.
10 nejlepších kasinových filmů, které by měl vidět každý

10 nejlepších kasinových filmů, které by měl vidět každý

1. 5. 2024 | Komerční sdělení / PR | Inzerce