Děj je stejně přímočarý jako u automobilových závodů v televizi: dojet do konce jako první, vyhrát závod. Stáji Vaillant se tohle daří už hodně let za sebou, protože jejich největší konkurent - stáj Leader - pomalu upadá. Jenomže teď se do čela Leaderů dostala všeho schopná Ruth Wong, která by pro vítězství na legendární čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans udělala cokoliv - a taky to dělá. Vaillantovi tak čelí problému o poznání závažnějšímu než jsou pověrčivě zlé sny mámy Vaillantové, protože repertoár Leaderů sahá od propichování pneumatik až po únos táty Vaillanta. V takovém ovzduší se asi opravdu nezávodí nejradostněji, ale Michel Vaillant, eso týmu, kromě točení volantem zvládá i házení očkem po stájové kolegyni Julii, i když je to pořád ještě velmi čerstvá vdovička po jeho kamarádovi.



Režisér Louis-Pascal Couvelaire před Na plný plyn natočil čtyři sta reklam a je poznat: dokáže logo nacpat do téměř kteréhokoliv záběru a prostředí depa umí podat jako nejvíc sexy místo pod Sluncem. Předloni celovečerně debutoval snímkem Sueurs, který stejně jako Na plný plyn nasnímal Michel Abramowicz a ve kterém si zahrál i sošný představitel Michela Vaillanta Sagamore Stévenin. Jeho otce si střihl známý francouzský herec Jean-Pierre Cassel (Purpurové řeky, Tři mušketýri, Nenápadný půvab buržoazie...), jeho novou lásku pak Diane Kruger, již brzo uvidíme jako Helenu v eposu Troja. O výbušný střih se postaral Hervé Schneid, podepsaný pod manickým tempem Amélie z Montmartru nebo pod montáží Vetřelce: Vzkříšení. A scénář? Ten má na svědomí debutující Gilles Malencon spolu s veteránem Lucem Bessonem, jenž Na plný plyn i produkoval. Což říká mnohé: tenhle závodnický biják je zkrátka slušnou nenáročnou podívanou, která stojí kousek nad výkřiky typu Taxi a pořádný kus pod takovou Brutální Nikitou.