Originální název nového snímku z prostředí automobilových závodů – Michel Vaillant – vypovídá o svém obsahu mnohem více než jeho česká varianta Na plný plyn. Jedná se o volné zpracování ve Francii velmi oblíbeného stejnojmenného komiksového seriálu Jeana Gratona, kterého se od roku 1957 prodalo více než 20 miliónů exemplářů. Film je moderně zpracovanou variací příběhu, ve kterém hraje hlavní roli závodnický adrenalin spojený s komplikovanými lidskými vztahy. Nelze nevzpomenout například na třiatřicet let starý Katzinův film Le Mans. Právě na proslulé trati v Le Mans se odehrává také hlavní část nového snímku.
Základní téma filmu vychází z dlouholeté rivality dvou velkých závodnických stájí vlastněných rodinami Vaillant a Leader. Většinou je méně úspěšný Leader a Vaillanta za to nesnáší, ten je zvyklý vyhrávat a touhu mstít se rivalovi nepociťuje. Tým Leaderu chce 24 hodin trvající závod v Le Mans tentokrát vyhrát, a to za použití jakýchkoli prostředků. Šéfka stáje svůdná Ruth Wongová, dcera dříve slavného Leadera, nemá při osnování války proti Vaillantu žádné zábrany. Zneužívá svého šarmu, znepřáteleným stájím hází téměř doslova klacky pod kola, nebojí se použít i střelných zbraní. Příběh dosahuje ještě v posledních minutách nečekaných zvratů, síly obou protivníků jsou vyrovnané. Z žánru akčního filmu sice vyplývá jasná pozice dobra a zla, v tomto případě není ale do poslední chvíle jasné, jakým způsobem se závod (a film) skončí.
Na plný plyn je teprve druhým celovečerním snímkem režiséra Louis-Pascal Couvelaira. Má za sebou přibližně čtyři sta reklamních spotů zaměřených zejména na automobily všech světových značek. Ví, jak co nejefektněji a nejpůsobivěji navodit atmosféru z tohoto prostředí, jeho láska k autům je zřejmá. Na celkovém pocitu z díla se podílí rovněž spolupráce Luca Bessona na scénáři. Specifická práce s napětím a jistá tajemnost, vlastnosti, které provázejí všechna jeho díla, (od Magické hlubiny, přes Leona až po Taxi, taxi) jsou z Michela Vaillanta jasně rozeznatelné.
Pokud něco na celkově příznivém dojmu z filmu ubírá, jsou to velké rozdíly ve výkonech herců. Režisér Couvelaire chtěl docílit maximální autenticity a vzbudit dojem, že u závodníků jde o jejich opravdovou profesi. Z toho důvodu neobsazoval (s výjimkou nezávodícího otce Henri Vaillanta - Jean-Pierra Cassela) známé tváře. Nevyhnul se ale poněkud účelovému výběru charakterů. Čestní a féroví představitelé stáje Vaillantů jsou sympatičtí, charismatičtí a přirození (v hlavní roli s výtečným Sagamore Steveninem), ti, kteří reprezentují chamtivé a křivé Leadery, jsou nepříjemní, nezajímaví a ke všemu dost toporní (za všechny již citovaná Lisa Barbuscia).
Těm, kterým imponují rychlá závodní auta a vzrušení kolem nich, lze film jen doporučit.