
Ačkoli se film jmenuje Narozeniny mého nejlepšího kamaráda, je hlavním hrdinou sám autor.
Dandyovsky oháknutý Clarence (Quentin Tarantino) nosí sestřih jako Elvis po týdenním tahu. Clarence pracuje jako rádiový DJ. Je to typický Tarantino: výbušný, egocentrický, u pusy se slovem jako ve večerníčku vlk s cigaretou.
Ve studiu má bizarního hosta, ale i ten je tu vlastně do počtu. Clarence ho k mikrofonu pustí až tehdy, když se ve studiu objeví kamarád s pytlíkem kokainu. V nejbližší vysílací pauze Clarence zkušeně odstřihne brčko z kelímku sody, dá si lajnu a při živém vstupu potom se slovy: „TO JE PEKLO!“ zkolabuje.

Večer chystá Clarence pro Mickeyho oslavu. Dort je samozřejmostí a taky záminkou ke hluboké diskusi o Elvisově hereckém umu s cukrářem.
Zatímco většinou zabírá kamera v dlouhých záběrech protagonisty z konvenčních úhlů, tady máme možnost sledovat Clarence z ostrého podhledu. Díky jeho divoké vizáži a ostrým světlům je to docela zážitek.
Kromě dortu sežene Clarence Mickeymu v baru call-girl Misty (Crystal Shaw). Dlouhý krouživý záběr magicky doplňuje I Walk the Line Johnnyho Cashe. Misty s prostitucí zrovna začíná. Inspirací se jí přitom stal osud Liz Blakeové (Nancy Allen) z thrilleru Dressed to Kill Briana DePalmy

Scénář k filmu psal Tarantino s Hamannem (režisér thrilleru Boogie Boy z roku 1998). Charakterizuje ho minimum prostředí a drmolivé dialogy. Kameru mělo na starosti trio Roger Avary (spoluscénárista Pulp Fiction, režisér Killing Zoe (1994), v současné době připravuje adaptaci Glamoramy B.E. Ellise), Scott McGill a Rand Vossler (později koproducent Takových normálních zabijáků (Natural Born Killers)).