Vyhořelý agent John Creasy (Washington) se díky pomoci kamaráda Rayburna (Walken) ocitá za volantem limuzíny v bujícím Mexico City. Stará se o bezpečnost malé Pity (Fanning - před kamerou jako ryba ve vodě), dcery Američanky a místního automobilového magnáta.

Při jízdách městem Scott divákům ukazuje svojí vizi Mexico City - prolezlé kšeftaři a korupcí, skandály a mafií. Nebezpečí, které divák tuší na každém rohu, vytváří silné napětí a kontrastuje s dosud lyrickým a nepatetickým dějem.

To, co se nedaří rozčísnout snaživé novinářce, ani státní správě, se prostě pokusí dokázat jediný americký ex-opilec.
Denzel Washington je sice aranžován jako odhodlaný Ghost Dog Foresta Whitakera, ale nikdy nedosáhne jeho výhružnosti, ani bezbrannosti.
Scott začne tlačit na pilu. Plátno, dosud špikované kratičkými, špionážně roztřesenými záběry, začne vyztužovat textovými vzkazy a útržky dialogů. Díky průhledné zápletce se však obě techniky obrací proti tvůrci a působí jako zástěrné ornamenty zdůrazňující slabotu scénáře.

Dalším rozčarováním je slabota Creasyho soupeřů. S přibývajícím časem působí víc a víc jako amatéři. Šéfa „Bratrstva“ nechávají autoři v pozadí, ale přitom se jim nedaří zrežírovat zajisté velkolepou moc gangu.
Díky typově jednoznačnému obsazení je navíc možné jakékoli zvraty předvídat na dvě hodiny dopředu.
Oproti špionážní konkurenci typu Bourneův mýtus (The Bourne Supremacy), nebo Collateral je Muž v ohni ohromně řídký, oproti pomstychtivým filmům jako Kill Bill je zas nesnesitelně vážný a s každou přibývající minutou prokazuje, že tentokrát to Scottovi prostě nevyšlo.