
Metropolis je adaptací stejnojmenné mangy, kterou legendární tvůrce manga i animé Osamu Tezuka vydal již v roce 1949. Tehdy tvrdil, že původní Metropolis Fritze Langa neviděl – inspirací se mu prý stal pouze plakát k filmu.

Po Laughtonovi ovšem pase japonský detektiv Shunsaku Ban, kterého v Metropolis doprovází synovec Kenichi, hlavní hrdina snímku.
Po Laughtonovi ovšem pase také Redův adoptovaný syn Rock. Zdá se mu totiž, že otec se věnuje pouze Timě, a tak ze žárlivosti provede na Laughtonovu laboratoř ozbrojený útok. Tima ovšem přežije a spolu s Kenichim prchá městem. Postupně si uvědomuje svou robotí identitu a táhne jí to do Zigguratu. Kenichi se však nevzdává a snaží se sličnou robotku získat zpět.

Technická bravura Metropolis vychází z dokonalých počítačových vizuálů. Panoramata města vyrážejí dech velkolepou linkou, prostředí se dostávají pod kůži díky detailnímu zpracování a podmanivým světlům.

Vypiplané kulisy zabydlují 2D figurky, jejichž rysy ctí Tezukův styl roztomilých boubelatých tváří a velkých očí. Tady se Metropolis výrazně rozchází s dnešními animé, které lidskou figuru vnímají spíše jako el grecovsky protáhlou bulimickou bytost.
Cením řemeslné schopnosti animátorů i Rintarovu odvahu, se kterou Metropolis takto odlišil od většiny konkurenčních projektů, za srdce mě však kombinace těchto dvou odlišných stylů nechytla.
Kromě výtvarné stránky zaujme od prvního tónu i hudba – mix amerického jazzu završuje úchvatná „I Can’t Stop Loving You“ od Raye Charlese ve velkolepém finále Metropolis.
Efekt písně je zdrcující a přitom povznášející. Myslím, že by v této podobě mohla klidně aspirovat na nejlepší klip všech dob. Že by vyhrál Hurt Marka Romaneka je jiná věc, finále Metropolis vám však přesto z hlavy jen tak nezmizí.