Kurýr: Restart - recenze nejbizarnějšího restartu Luca Bessona

5. 9. 2015 - 22:30 | Recenze | Vojtěch Karlík

Kurýr: Restart - recenze nejbizarnějšího restartu Luca Bessona zdroj: tisková zpráva

Série Kurýr se vždycky lépe snášela na domácím videu v obývacích pokojích, než ve velkém kinosále. Mohli jste přetáčet, ležet a odbíhat. Nově provedený restart populární značky bude mít problémy v jakémkoliv prostředí natěšeného diváka na nový film s Jasonem Stathamem. Proč? protože v něm už tenhle malý, ale jinak docela hbitý herec, nehraje. Kurýr: Restart je prostě jen posledním ždímáním peněz z něčeho, co bylo kdysi solidní dojnou krávou.

Zápletka je laciná, ale všichni ve filmu vypadají hodně exkluzivně. Dokonce máte pocit, že filmaři úplně zapomněli na poďobané, krátké, tlusté a všelijak pokřivené normální lidi. Všichni utekli z focení pro nějaký pánský plátek a teď hrají ve filmu. Špatně. Ed Skrein hraje kurýra Franka, co se rozhodně pomoci ve mstě prostitutkám z francouzské Riviéry proti zlé ruské mafii. Pomalu a váhavě před lety filmaři pouštěli Rusko zpět do filmů jako hlavní zlouny. Dnes však jde opět o otřepané klišé.

Kurýr Restart zdroj: tisková zpráva

Až po hodně dlouhé době mi došlo, že i Statham se v původní sérii jmenoval Frank Martin, což mne v kině přivedlo k zuřivému googlování, abych zjistil, že sleduji snímek, který jako všem těm již natočeným předchází. Jakmile tato pravda vyleze na světlo boží, začnete ten film nenávidět. najednou si říkáte, jak je možné, že je to tak blbé a prostinké?

Jediným známým hercem v novém Kurýrovi je Ray Stevenson, kterého však nebudete znát pod jeho jménem, ale jako člověka, co už prostě někde hrál. Střílí se, jezdí se rychle, hodně se mluví, ale nic z toho nestojí za zlámanou grešli.

Kurýr Restart zdroj: tisková zpráva

Z původní série nezůstalo nic a je vidět, že se o to ani duchovní otec a producent Luc Besson nesnažil. Prostě si jen řekl, že natočí něco, co bude obsahovat v názvu slovo kurýr. A ještě jedna věc. Když je film hodně špatný, tak se stydím. Za herce, za režiséra a je mi trapně, že to jako vidím, že se jim to nepovedlo. Tak přesně takhle jsem se cítil v sobotu odpoledne.

Hodnocení: 20 %