Režisér Christophe Gans předtím natočil filmy Silent Hill, Crying Freeman (hranou verzi) nebo Bratrstvo vlků - Hon na bestii. Všechny ty filmy měly nějakým způsobem působivý audiovizuální vizuální styl, když už nic jiného. Kráska a zvíře je z jiné škatulky. Je sice vidět, že byla drahá, ale styl jí chybí. Jsou v ní jednotlivé scény nebo jednotlivé záběry, které vypadají krásně / strašidelně, ale jsou jen osamocené záblesky, které se vynořují z nezajímavé patlanice.
Dříve než se rozjede story, kterou známe, musíme přetrpět téměř půlhodinový úvod o tom, jak měl obchodník tři syny a tři dcery (jedna z nich je Belle), jak přišel o bohatství, protože ztroskotaly jeho lodě, jak se musela jeho rodina odstěhovat na venkov, jak to vypadalo, že zase přišel k bohatství, jak ho znovu ztratil, jak se jeden z bratrů zadlužil a zapletl se zbojníky, jaké jsou ostatní dvě sestry krávy...
Nejen, že to není zajímavé, ale většina z toho není později k ničemu využita. Sestry nejsou nijak vytrestány nebo poučeny, bratr nepřestane být zadlužený, atd...
Když se Belle konečně dostane na zámek Zvířete, objeví se další dějová linie - Belle zde totiž má flashbacky do doby, kdy Zvíře ještě bylo král Vincent Cassel, a dozvíme se, jak že vlastně došlo k tomu, že je z něj Zvíře. Je to poměrně rozsáhlá story, která by vydala na samostatnou pohádku a vyvolávala ve mně dojem, že je to něco, co Francouzi dobře znají, takže to není potřeba nějak moc vysvětlovat.
Film je navíc rámován tím, jak celou pohádku vypráví matka svým dvěma dětem. Průběžně se k tomu stále vracíme, matce není vidět do obličeje, ale je jí vidět pusa a brada, na kterých snadno identifikujeme stejné dvě pihy, které má Léa Seydouxová, titulní představitelka. Tudíž můžeme už od začátku filmu přemýšlet, co vyplyne z toho, že celý příběh vlastně vypráví Belle, a na konci můžeme být překvapeni tím, že z toho nevyplyne nic (a nijak se nevysvětlí, že film obsahoval i scény, u kterých Belle nebyla, ani se o nich nemohla později nijak dozvědět).
No a celé to vyvrcholí tím, že banda zbojníků dorazí na zámek a zde se strhne souboj mezi nimi a kamennnými obry, což jsou pravděpodobně zakletí členové princovy družiny, ale nikdy se nedozvíme, proč byli zakleti zrovna takto, proč většinu času jen tak leželi a nic nedělali, a proč to s nimi nakonec dopadne špatně, když se nikdy vědomě ničeho zlého nedopustili.
Dost scén ve filmu působí dojmem "Ještě nám zbyly nějaké peníze, takže potřebujeme přidat nějaké další CGI". Takže přidali třeba několik scén, vy kterých se po zámku prohánějí loštomiloušké příšerky, které vypadají dost podobně jako tenhle Pokémon. Jenom prohánějí a nic nedělají. A nakonec se ukáže, že to jsou zakletí princovi honící psi (honící jako "hon" - no homo). Nebo digitální úponky růží. Nebo digitální světlušky... Povětšinou jde o takové to nezajímavé CGI, kdy sice 3D modely jsou správně nasvíceny a mají dost polygonů, ale je vidět, že se v záběru původně nenacházely a herci na ně nereagují. Kromě toho ve filmu nějak figuruje ještě vševidoucí časoprostorové zrcadlo, kouzelný šíp, mrtvá víla proměněná v sochu nebo fontána s uzdravující vodou, ale všechno to vůbec nesedí dohromady a působí to velmi náhodně.
Nijak slavně nedopadlo ani Zvíře, jehož maska působí neživě a je úplně jedno, že je uvnitř Cassel (pokud tam je). Výsledek je o něco lepší, než Kilrathi z "Wing Commandera", ale ne o moc.
Kromě toho, Zvíře je zjevně čaroděj (máchnutím rukou rozsvěcuje svícny), ale proč a jak k tomu přišel, to se také nikdy nedozvíme. Vlastně, kdykoliv je ve filmu nastíněna nějaká zásada, která se musí / nesmí splnit, jinak se stane / nestane něco strašlivého, tak z ní nikdy nic nevyplyne a nikdo se jí stejně neřídí...
Takže ani nepřekvapí, že ústřední zlom pohádky, tzn. "Belle se přestane Zvířete bát a zamiluje se do něj" proběhne také naprosto náhodně a nedává sebemenší smysl, proč by to hodné statečné děvče mělo najednou tu zlou obludu milovat.
P. S: Film je dabovaný, ale to je ten nejmenší z jeho problémů.
Hodnocení: 30 %