Roku 452 n.l. se ocitáme na dnešním ukrajinském území, kde římští vojáci naverbují malého chlapce jménem Lancelot. Jednotka má namířeno do vzdálené Anglie.

V Honoriově vile Artuš objeví malé vězení a mučírnu pro pohany, jasné znamení, že řím hnije v základech. Z vězení je osvobozena i pohanka Guinevere (Knightley), která se zalíbí Artušovi, ale i Lancelotovi.

Král Artuš se však v úvodu holedbá tím, že následující podívaná je podložena vědeckými výzkumy.
Historické reálie jednoduše odpovídají spíše zhušťovací filozofii speciálních letních menu McDonalds, než obecně známým faktům. Ostatně podobně to probíhá u většiny velkofilmové produkce.

Divem světa by se pak mohla nazývat samozavírací brána římského opevnění. Ačkoli tedy Fuquův Král Artuš původní legendu popírá, nepřináší realitu, avšak vytváří legendu novou, bohužel nikoli lepší, než originál.
Scénář si z nejhoršího vypomáhá hojnými citacemi z Gibsonova Statečného srdce (Braveheart). Ke slovu se však dostane i taková klasika, jako Ejzenštejnův Alexander Něvský.

Se slabě rozvinutými charaktery Artušových rytířů si příliš nevěděli rady ani kostyméři a maskéři, a tak je obtížné jednotlivé borce rozlišit. Příště by mohli mít na brnění čísla.