První Gondryho klip, který díky MTV vidělo masové publikum.
V surrealistické noční divočině „lidského chování“ se střetává osud křehké Björk, přerostlého plyšového medvěda a lovce.
Gondryho fascinuje možnost prolínání realit a snů. Zatímco však v pozdějších klipech, jako byl ten pro Beckovu Deadweight, či Everlong skupiny Foo Fighters, režisér jednotlivé reality odlišuje stupni barevnosti, či průhlednosti, v Human Behaviour zůstává Gondry u deformace perspektivy a mění velikost hrdinů. Medvěd, obvykle hromotlučný obr, je náhle stejně velký jako Björk. Normálně vzrostlá Björk plave v řece, či dobývá měsíc, pak se však zmenšená krčí pod přejíždějící auto.
Použitými kulisami má klip blízko pohádce, dějová linka má nádech absurdity a mimo hudebního talentu zde Björk předvádí i výborný herecký výkon. Gondry později pro Björk udělá ještě dalších pět videoklipů.

V tomto klipu Gondry představil efekty, které braly dech.
Patricia Arquette hraje holku, která se sjetě proplétá tekutě deformovaným světem, zatímco Rolling Stones hrají na mejdanu, kde se tato tekutost střetává se zamrzlými obrazy. Hvězdou mejdanu je nesjetá Arquette.
Kvůli trikům se většina materiálu pro Like a Rolling Stone pořizovala na fotoaparát. Gondry však později litoval, že nebyl připravený natáčet: počítalo se s tím, že Rolling Stones zahrají jenom zmíněnou Like a Rolling Stone, kapela se však rozjela a na místě vystřihla regulérní koncert.
DAFT PUNK: AROUND THE WORLD
Around The World je choreografická perlička. Odehrává se ve studiu. Scéna má kruhový půdorys. Zadní stěnu tvoří baterie barevných světel. Prostor zaplňují formace okostýmovaných figur (obři, plavci, kostlivci a pochopitelně i roboti). Každá z jednotek představuje určitý nástroj a podle něj se hýbe. Stále komplikovanější variace doplní pohled shora, kdy vidíme, že scéna představuje gramofonovou desku.
Around The World je jeden z těch klipů, kde Gondry dbá na stavbu skladby a snaží se najít její vizuální obdobu.

Jeden z nejminimalističtějších, a přitom nejfamóznějších Gondryho klipů vůbec, ve kterém se režisér zcela soustředí na vnímání struktury písně. Kamera ležérně pozoruje krajinu, která ubíhá za oknem jedoucího vlaku a každý zvuk představuje konkrétní objekt – most, vlak, řada sloupků… Klip sestává z videosmyček poskládaných tak brilantně, že se zdá, že celá krajina vznikala na počítači. Vývoj vizuálů potom vzdáleně připomíná rozmotávané klubko vlny, což je motiv, který Gondry skvěle rozvinul v aktuálním Walkie Talkie Man pro Steriögram.
KYLIE MINOGUE: COME INTO MY WORLD
Kromě hry s realitou, originálních triků a citu pro rytmus je Gondryho doménou i jednozáběrový klip. Tuto techniku režisér využil například ve videu Protection pro Massive Attack, kde kamera proplouvá patry a místnostmi jednoho domu. Pro klip Sugar Water party Cibo Matto zase Gondry rozdělil svisle obrazovku na dvě okna. V obou vypráví stejný příběh dvou dívek. V jednom z oken však historka běží pozpátku a trošku jinak. Sugar Water je přímo matematická úloha, jejíž vyřešení diváka nutí sledovat klip znovu a znovu.
Útok na logiku Gondry podniká i v Come Into My World Kylie Minogue. Klip je navíc famózně propracovaný po produkční stránce. Odehrává se v pařížské čtvrti Boulogne. Kamera projede okolo chlapíka na žebříku a okolo policistek, až zachytí Kylie, kterak vychází ze dveří. Vydáváme se s ní na cestu ulicemi, na cestu jejím „Světem“. V pozadí se odehrávají minipříběhy bezejmenných panáčků - kdosi vyhazuje matraci z okna, poslíček povalí svou motorku na cizí… Ke konci první sloky se Kylie dostává zpátky ke dveřím. Počet policistek se zatím zdvojnásobil, i žebříky jsou dva. A ze dveří tak zákonitě vyjde druhá Kylie. S dalšími slokami se počet všech protagonistů dále zvyšuje.
Oproti očekávání pop-divu nikdy neuvidíme v úplném detailu. Zbyde tak víc času obdivovat promyšlenost Kyliiny chůze v závislosti na počtu hrdinek, i zachytit rozvíjející se příběhy a vtípky na pozadí.
Zatímco Gondryho celovečerní filmy budí spíše rozpaky, ve formátu čtyř minut je nedostižně vynalézavý a rafinovaný. Sbírá jednu cenu za druhou a vedle Chrise Cunninghama (dělal robotickou Björk v All Is Full of Love, či Come to Daddy pro Aphex Twin) a Spika Jonzeho (It's Oh So Quiet opět pro Björk, nebo Praise You Fat Boye Slima) patří k nejlepším videoklipovým režisérům dneška.