



Tarantinovo filmařské mistrovství se tu však v největší míře projeví na jeho režisérské práci s herci. Podobně jako jeho předchozí filmy vyvolává i Kill Bill 2 pocit, že ať už Tarantino dostane pod ruku kohokoliv, vytáhne z něj výkon přímo hvězdný. Daryl Hannah má coby ocelově chladná Elle Driver nakročeno k tolik potřebné resuscitaci své herecké dráhy, legenda béčkových kung fu filmů David Carradine tu působí jako charakterní herec zvíci Laurence Oliviera a Michael Madsen budí dojem, že by byl konečně schopný utáhnout i hlavní roli. A dokonce i neznámá jména jako Michael Parks (jedinečný bordeltáta Esteban Vihaio) zažívají pod Tarantinovým vedením chvíle možná nezapomenutelné a určitě neuvěřitelné.
Tarantino-režisér nicméně tak trochu zápasí s Tarantinem-scenáristou, a jsou to právě ty momenty, v nichž ten druhý vyhrává nad tím prvním, kdy Kill Bill 2 pokulhává. Výměny jako "Budeš hodnej?" - "Nikdy jsem nebyl hodnej. Ale budu se snažit bejt milej." sice budí zaslouženou pozornost, ale časem jich je trochu moc: začne být evidentní, že Tarantino si sám sebe pořádně užívá a že víc než pro koho jiného točí ten film pro sebe. Druhá část tak místy poněkud ztěžkne a ztratí šmrnc, ale to lze brát jako nezbytnou daň za Tarantinovou tvůrčí velkorysost, s jakou všem včetně sebe dopřeje svého okázalého stylu plné kýble. Čím blíž k závěru, tím míň se pospíchá...
A všechna hlušší místa nakonec přebijí dvě věci. Zaprvé Budd Michaela Madsena: vycepovaný zabiják a přitom loser, jediný, kdo na Nevěstu vyzraje, jediná postava s hloubkou a s tajemstvím, postava, která si zaslouží samostatný film. Proč takové eso skončilo v traileru na kraji pouště, proč na sebe nechává řvát šéfa ve striptýzu, kterého by dokázal umlčet za půl vteřiny? Michael Madsen to ví, ale nedá to znát. A zadruhé je tu ten nádherný, v nejlepším slova smyslu dojímavý závěr, který z Kill Billa dělá nejkrvavější lovestory všech dob. Ani tady nelze mluvit o nějaké psychologii - Nevěsta je podaná jako taky jenom obyčejná ženská, což vypadá revolučně, ale neslučuje se to se zbytkem filmu ani s jeho koncem - ale ta něha, to kouzlo všeho, co mohlo být, je reálné.
Takže: může být krvák krásný? Může; a Tarantino dokazuje, že ve svém žonglování s žánry ještě neřekl zdaleka poslední slovo.