Justin: Jak se stát rytířem- recenze

16. 9. 2013 - 22:09 | Recenze | Karel Drda

Justin: Jak se stát rytířem- recenze zdroj: tisková zpráva

Znovu a znovu budu říkat všem známým, a kamarádům, co píšou o filmech, že recenzovat dětské animované pohádky je prostě za trest. Jak popsat objektivně prokazatelný odpad, když vy se sice nudíte, máte pocit totálního tvůrčího bahna a čtyřletý syn vedle vás se zajíká blahem. Nezná všechny ty snímky, co vy jste už dávno nakoukali, nesrovnává. Prostě se jen baví.

Objektivita je v takovém případě velmi ošemetná věc. Navíc je velmi složité po tolika letech dívat se na žánr pro nejmenší a menší diváky nezúčastněně. Podobné pocity tak jako otec (nebo matka) budete asi zažívat pokaždé, když se svojí ratolestí půjdete do kina a budete mít pocit, že si z vás někdo jen vystřeluje. Pravdou také je, že většina současných pohádek vzniká jako součást uceleného marketingového konceptu. Výsledkem pak jsou hračky, trička, oblečení, povlaky na polštáře, ale také klidně jogurty a párky.

Justin: Jak se stát rytířem je tuctovou obyčejnou pohádkou, kde není nic, co by stálo za zapamatování. Žádná mluvící auta, letadla, ale také žádná legrační sprostá zvířátka, Obyčejný příběh o chlapci, který to chce dotáhnout prostě v životě někam dál, už tady byl mnohokrát. Je to vlastně taková kreslená agitka o správné motivaci.

Justin nechce být právníkem

Vy se budete jako rodič v kině chytat za hlavu a říkat si, že 90 minut deklarovaných na plakátech je vlastně strašlivě dlouhá doba. Justin žije v království, kde je všechno v naprostém cajku. Nic se tam neděje, rytíři už dávno vlastně neexistují, protože všichni byli zakázání. Teď v království frčí byrokracie a všelijaké vyhlášky. Upřímně – takovým náznakům malé dítě neporozumí. Říkat malým dětem, že život vlastně stojí za starou bačkoru, je od režiséra Manuela Sicilii velmi ubohé. Tatínek (hlavní postavy) tak chce, aby se Justin věnoval nějaké bohulibé činnosti a stal se právníkem. Ano, slyšíte dobře, tento film vznikl v hlavě magora, jehož rodiče pravděpodobně pracovali na berňáku a dnes dotyčnému přijde taková zápletka jako neuvěřitelná řachanda. Justin se chce vrátit k rodinným kořenům a hodlá být rytířem. Zápletka matně připomíná diskuze v rodinách z osmdesátých let: „Ne blbečku, půjdeš na kuchaře. Tam jsou peníze pořád.“ Chlapec tedy uteče z domova a my pak další dlouhé minuty sledujeme, jak potkává své nové přátele a jde za svým cílem. Vtípkům se nikdo nesměje, když pak má dojít na nějakou tu akci, děti kolem zívají a tak to jde opravdu celých 90 minut. Justin je opravdu hodně velkým omylem.

Dětem se to nelíbilo

Pokud jsem měl pocit, že Letadla jsou lehce za hranicí toho, co by moje děti měli vidět, pak se tvůrcům zpětně omlouvám. Justin, který chce být prezidentem, je pro velkým zklamáním. Od jisté doby sleduji všechny dětské filmy a seriály, co se k nám řítí od všelijakých produkcí a nutno říci, že pohádka o chlapci, co chtěl být rytířem, je možná trochu víc teambuildingovou agitkou, která se dětem jednou hodí. Jenže děti se nebaví. Když kolem sebe máte opravdu hodně dětí, pak je jasné, že na jejich názor musíte trochu dát.  Takže milí čtenáři, my jsme se synem odešli po necelé hodině a vůbec nám to nevadilo.

Hodnocení: 5/10