O charakteristice celé série Ju-on/the Grudge píšeme více zde, čili rovnou k ději:
Mladý učitel Shunsuke Kobayashi (Yanagi Yuurei) jde navštívit malého Toshia Saekiho (Ryôta Koyama), který v poslední době chyběl ve škole.

Stejný dům, jiná doba. Shimizu neříká o kolik měsíců, nebo snad let později. Dům nyní obývá svobodná matka se dvěma dětmi.
Dcerka Kanna (Asumi Miwa) si právě uvědomila, že zapomněla nakrmit školní zvířátko a nechá

Mezitím si synek Tsuyoshi (Kazushi Andô) dohodl u školy rande s Mizuho (Chiaki Kuriyama). Mizuho přijde do školy, vidí Tsuyoshiho kolo a sebere cizí telefon, ale Tsuyoshiho nenajde. Objeví se učitelka, která školním rozhlasem Tsuyoshiho vyvolá, načež nechá Mizuho ve sborovně samotnou. A cizí telefon s cizím číslem začne vyzvánět…

To, že figury jsou spíš zasazeny do situace, než že by se vyvíjely, posiluje voyeurský faktor snímku. Tomu odpovídá i Shimizova rafinovanost při konstrukci nástrah. Režisér se přitom nesnaží ohromit explicitním záběrem a obvykle si vystačí s náznaky. Netýká se to vlastně jenom jedné scény, jenže i tu Shimizu v originálním Ju-on režíruje tak, že by to mohlo vejít do učebnic horroru (na rozdíl od stejné sekvence v The Grudge)
Právě v nenucenosti a nepodbízivosti spočívá mistrovství Ju-on. Shimizu prostě nechá ukázat démona a přitom nepoužije ani tón hudby, nebo zvukového efektu a naopak brzy stříhá do černé. Výsledný efekt je jaksi intimnější, než když smrt, nebo šokující moment uvádí úmorný bu-bu jingle. A z intimity přichází strach o hrdinu.

Z hlediska triků měli tvůrci ruce svázané rozpočtem, a tak se v Ju-onu dočkáme spíš dramatických nájezdů a brzkých střihů, než technických bravur. Stejná omezení mají za příčinu i „videokvalitu“ obrazu a zvuku.
Přes technické nedostatky je Ju-on dílo, které nenechá vydechnout, nedovolí odejít. Zůstává v mozku jako monolit betonu.