Jessabelle - recenze nejnudnějšího hororu letošního roku

23. 11. 2014 21:15 - Recenze | Autor: Vojtěch Karlík

Jessabelle - recenze nejnudnějšího hororu letošního roku zdroj: Archiv

Jessabelle je mladá žena, která při dopravní nehodě přijde o svého snoubence. Skončí na vozíčku a z její samoty je vytržena svým otcem, které dlouho neviděla. Ten ji odveze kamsi do starého domu, kde se začnou dít hodně divné věci. To je zhruba nástřel děje zbrusu nového hororu, který sice příliš neděsí, ale zase umí vrstvit jedno žánrové klišé za druhým.

Hororor Jesabelle je naprosto divným a nudným filmem, který zrovna mnoho lekavých scén nepřináší. Je však zahuštěnou a mazlavou filmovou podívanou, která má pravděpodobně lehce postrašit především teenagery.  Takže upozornění číslo 1 - nečekejte žádné krvavé scény. Otec si dívku odveze do starého rodinného sídla, které je uprostřed depresivní pustiny. Ajvaj, už to je hodně chabé, nemyslíte?

zdroj: YouTube.com

Pustina, starý dům a divní lidé v něm jsou už dlouhé roky něčím tak samozřejmým, že další takový snímek už prostě nikdo nepřežije. Tatínek nebohé dívky je typickým alkoholikem a působí značně nesympaticky. Částečně nepohyblivá mladá žena si začne v divném domě pouštět videokazety se záznamy blábolení její mrtvé maminky. Videokazeta je v novodobých duchařských filmem takovým technologickým pojítkem. Přišli s tím Japonci a od té doby musí v každém dobrém hororu být nějaký filmový nebo zvukový záznam.

Pak se začne objevovat duch a my nevíme, kdo to je a hlavně, proč tam je. Do toho rejdí po baráku Jessabelle na vozíčku, případně leží v posteli z 19. století se závoji proti komárům a děwsí se každého zavrzání. Hudba a klasický hororový střih dělá mnohem víc práce, než samotný příběh. Ten je nudný a zoufalý. Občas někdo umře, dotyčná hrdinka pochopí svoji zásadní roli a přijme ji. A my budeme netrpělivě čekat, zda se za těch necelých 90 minut neobjeví něco, co nás zdvihne ze sedaček.

jesabelle01 zdroj: Archiv

Na filmu je nejlepší hudba. Klasické syntezátory, kvílející ženské vokály a vše začíná zvukově gradovat, aniž by se na plátně něco dělo. Vy tedy víte, že něco přijde, napnete se a pak stejně nic nepřijde. Zajímavé, že? Je to momentální takový hollywoodský trend, v hororech strašit ničím. Nakonec tedy i zde dojde na nějaký tajemný strašidelný kult, vlastně spíš smutného ducha, kterému je nutno pomoci. Ale slovo klišé by se v případě tohoto počinu mělo vytesat do kamene.

Upozornění číslo 2 - tohle je takový televizní film, co se omylem místo  "v bedně" objevil v kině. Tak k němu musíte přistupovat.

Podprůměrné lekání v podprůměrném příběhu, který natočil někdo, kdo prostě vyzobal z jiných filmů totálně profláknuté prostředí a duchařské rekvizity.