Líbánky jsou pokračováním dlouholeté spolupráce režisérského tandemu Petr Jarchovský - Jan Hřebejk. "Já si to úplně přesně nepamatuju, ale myslím že je to taková 12., 13. spolupráce, ale spočítané to nemám," řekl novinářům scénárista Jarchovský, který s Hřebejkem dělal třeba Šakalí léta, Pelíšky, Pupendo nebo Krásku v nesnázích. "Líbánky jsou náš pokus o žánr psychologického thrilleru. Příběh se odehrává v průběhu tří dnů, což by docela zajímavý scénáristický úkol," konstatoval. Motivem příběhu je podle něj lidská paměť. "Jakým způsobem se naše paměť chová, a jak jsme schopní některé věci zapomínat," dodal Jarchovský.
Hlavní hrdinka se ve svůj svatební den musí vyrovnat se situací, která může ovlivnit její právě začínající manželství i celý následující život. Nevěsta a ženich Radim, ztvárněný Stanislavem Majerem, tvoří půvabný pár, navzdory tomu, že oba již prošli neúspěšným manželstvím. Jsou odhodláni zkusit to znovu a přesvědčeni, že tentokrát to vyjde. Na svatební hostině se však náhle objeví nezvaný host, u něhož není jasné, zda je to jen neškodný vetřelec, který se obvykle vmísí do davu s cílem zadarmo se najíst, nebo zda se vynořil z minulosti někoho ze svatebčanů.
V hlavní roli se opět představí jedna z nejobsazovanějších českých hereček Anna Geislerova, která byla už u studentského debutu autorského tandemu Jarchovský-Hřebejk, v Pějme píseň dohola hrála jako třináctiletá. Jak se jí po těch letech s Hřebejkem pracuje?
"Má to všechny výhody a nevýhody dlouholetého vztahu. Jsou věci, které si už říkat nemusíme, dobře se známe, víme, co od sebe můžeme očekávat a začínám mít takový ten partnerský pocit, že už si mě málo všímá," poznamenala herečka. V Liberci se točilo hlavně kolem kostela sv. Antonína v centru města. "Není to ale jen ten kostel, který nám tady díky arciděkanství hrozně vyšel vstříc v našem natáčení, ale je to hlavně v návaznosti na naši další dekoraci," řekl Tomáš Rotnágl ze společnosti K Film plus, která je koproducentem filmu.
Přímo přes ulici proměnili filmaři prázdný nebytový prostor v prodejnu optiky, která se objevuje na začátku i na konci filmu. "Šlo vlastně provázat dramaturgicky blízkost optiky k tomu kostelu a nepodařilo se to najít nikde jinde než tady v Liberci," dodal. A tak musel na druhý konec republiky nejen štáb a herci, ale i kompars.