Scénář
Bambi 2 je částečně remakem původního Disneyova kresleného celovečerního filmu z roku 1942. „Bambi je pro každého fanouška disneyovek nehynoucí klasika. Z vizuálního hlediska je to jeden z těch filmů, k nimž všichni animátoři vzhlížejí s posvátnou úctou,“ vysvětluje producent filmu Bambi 2 Jim Ballantine. „Chtěli jsme, aby film pojednával o tom malém Bambim, kterého si každý pamatuje.“ Scenáristé se tedy vrátili k původnímu zdroji, knize Felixe Saltena Bambi: Život v lesích (Bambi: A Life in the Woods), aby tu našli nové nápady a dějové linie.
V prvním snímku zřejmě nejvíce na diváky zapůsobila smrt Bambiho maminky v rukou lovců. „Ze začátku se nikomu o mamince příliš mluvit nechtělo. Říkali jsme si, že ji ve filmu jenom zmíníme a půjdeme k nějakému jinému tématu. Ale neklapalo to. Ukázalo se, že jádro příběhu se musí odvíjet od okamžiku, kdy Bambi zjistí, že se jeho maminka už nevrátí,“ dodává režisér Brian Pimental.
V původním filmu pronesli všichni hrdinové dohromady pouze okolo osmi set slov, což je méně než v kterémkoliv jiném výpravném filmu z produkce Disneyho. Podstatná část děje byla vyprávěna pouze pomocí brilantní animace. Současní filmaři se z toho poučili. „V mnoha případech se nám podařilo scénu vylepšit jednoduše tím, že jsme z ní vyškrtli dialog a nechali postavu vyjádřit určitou věc gestem,“ říká producent Ballantine.
Kresba a animace
Ještě před začátkem práce dostali výtvarníci možnost setkat se s legendárními animátory Frankem Thomasem a Ollie Johnston, kteří se podíleli na původním Bambim. Animátoři se také vydali do města Mudgee, které leží asi pět hodin cesty od Sydney, aby si zde detailně nastudovali chování a tělní stavbu živých jelenů.
Hlavní výtvarnice Carol Kieffer Police provedla pečlivou analýzu animace původního snímku. Vizuální podoba byla tehdy ve velké míře ovlivněna výtvarnými pracemi Tyruse Wonga, pocházejícího z Číny. „Kreslil úžasné pastelové obrazy, které působily dojmem, že byly nakresleny vodovými barvami. Byla v nich jednoduchost i elegance. Byl velmi pečlivý ve výběru prvků, které do prostředí zasadil, a tím dosahoval skvělé atmosféry.“
Počítačový program Corel Painter umožnil grafikům pomocí virtuálních štětců napodobit vzhled jednotlivých pozadí z původního Bambiho, která byla většinou vytvořena jako olejomalby. V několika případech filmaři použili specifické prvky z pozadí původního filmu a zakomponovali je do nového prostředí.
Přestože od vzniku původního filmu uběhlo více než půl století, narazili animátoři znovu na problémy, které sužovaly výtvarníky už tehdy. Jedním z důvodů, proč se Bambiho tatínek Velký kníže v prvním filmu objevoval na plátně tak zřídka, vlastně jen na několik okamžiků, byla problematická animace jeho parohů. Tuto překážku animátoři odstranili kombinací dvojrozměrné a trojrozměrné grafiky. Jelen byl nejdříve animován v dvojrozměrné animaci a poté výtvarníci připojili na jeho hlavu paroží, které vymodelovali trojrozměrně. Podobný postup byl využit již u losa v Disneyho filmu Medvědí bratři.
Hudba
Cílem hudebního doprovodu bylo přiblížit se atmosféře původního filmu. Proto se produkce obrátila na zkušeného skladatele Brucea Broughtona, jehož hudba v minulosti doprovázela Disneyho filmy The Rescuers Down Under a Tři mušketýři. Jako skladatel se podílel také na snímku Silverado, který mu přinesl nominaci na Oscara. Ve filmu se objeví též čtveřice písní, které složili a nazpívali Marcus Hummon s Anthonym Calleou, Richard Marx s Deanem Pitchfordem a Martinou McBride, David Friedman s Alison Krauss a Michelle Lewis s Danem Pettym. V české verzi písničky k filmu nazpívali Leona Machálková (Zem žije dál, Jaro zas našlo nás), Zdeněk Štěpán (Zpívejme písničku jarní) a dětský sbor Allegro Canto.