
S prvními vteřinami hry začne obecenstvo popadat nuda a Barrie cítí průser. Znovu odhrne závěsy a vidí, jak mu na diváky prší, či přímo lije.
Z pozice dramatika jde myslím o jeden z nejbezmocnějších obrazů, které si lze vymyslet.

Po městě zároveň začínají kolovat klepy o Jamesovi a Sylvii a s tím chladne i manželství s Mary.

Ze silného ansámblu vedlejších figur je nejvýraznější Freddie Highmore v roli vzpurného Petera Daviese. Ženské role jsou podávány v jednobarevných paletách. Kate Winslet se sice pořád šťastně usmívá, ale Sylvia má – jak říká Hemingway - smrt napsanou na čele. Chladná Mary Radhy Mitchellové a přísná Sylviina matka Emma Julie Christieové jsou variací stejného charakteru. Forster tuto „plochost“ skvěle využívá ve svůj prospěch ve scéně společné večeře, ale zejména v pozdějších stádiích si Mary říká o víc prostoru.
Z ansámblu vyčnívá Dustin Hoffman, jehož bezchybný výkon je možná až příliš silný. Ve společných scénách Deppa přehrává.

Jako dojemná studie ze života trošku sobečtějšího, ale výjimečného umělce však Země Nezemě funguje skvěle. Příběh je veden ušlechtile a stříhán přesně. I když proplouvá nebezpečně blízko romantických meandrů, nezasekává se. Forster jej navíc bohatě koření sekvencemi Barrieho bujných představ.
Ačkoli jsou vrcholně surrealistické, s okolními obrazy se dramatikovy představy slévají bez potíží. A Schaeferova kamera dává se stejnou lehkostí odlišné tóny obrazu, ať už na tepelné škále, či ve spektru stínů a světel.