Tak tu opět po nějaké době máme další soundtrack ze zasloužilé dílny Media Ventures, tentokrát z pera Harryho Gregsona-Williamse, zkomponovaný pro jednoho z nejvděčnějších zákazníků téhle hudebnické stáje – Tonyho Scotta, který teď může s radostí oslavit 14tileté výročí jejich vzájemné spolupráce. Společně s Hansem Zimmerem od Bouřlivých dnů proplul až ke Krvavému přílivu a psychopatickému Fanatikovi, později pak navázal spolupráci s Gregson-Williamsem a společně se postarali o dva „špiónské“ majstrštyky, Nepřítele státu a Spy Game. Teď přichází Man on Fire (Muž v ohni), který lze bez ostychu označit za nejsyrovější a nejdrsnější zápich v celé filmografii obou tvůrců ...
Hudba, kterou Gregson-Williams pro Man of Fire složil patří mezi to nejprogresivnější z celé jeho diskografie. Když před šesti lety složil Nepřítele státu, ve kterém hrála hodně výrazná elektronika prim, jednalo se o velmi netradiční a pro ortodoxní soundtrackáře jen ztěží zkousnutelnou záležitost. Proto by mě zajímalo, jak by tehdy byl přijat tenhle soundtrack, který mísí Gregsonovi zaběhlé akční/thrillerové postupy s hodně surovými a experimentálními elektronickými plochami, které při prvním poslechu doslova bolí do uší. V řadě skladeb (Main Title, Followed, Rooftop) to zní zajímavě, beatové tempo roztříštěných samplů dodává hudbě rytmus i vnitřní agresivitu, ale pořad platí fakt, že je to pouze zajímavé, ale nikoliv 100% poslouchatelné.
Pokud chcete slyšet nějakou kvalitní elektroniku v Gregsonově podání, poslechněte si raději soundtrack ke Spy Game či Telefonní budce. I u nich platí, že se jedná spíš o experiment, ale mnohem více poslouchatelný – a vlastně i výborný!
Mnohem lepší mi z celého (přes hodinu dlouhého) soundtracku přijdou temnější a baladičtější skladby jako Pita´s Room či Pita´s Sorrow, doprovozené španělkou v latinském rytmu. Sice je to klišé, ale stravitelné ... Navrch si ještě přidejte vokál Lisy Gerrard v nejlepší skladbě soundtracku The End a její (tzn. Gerrardové) následný remix .
Verdikt: Hodně odvážná záležitost, se kterou by si asi nedovolil přijít každý! Každopádně případnou koupi doporučuji dobře rozmyslet!
Hodnocení: 60%
Seznam skladeb:
01. „Una Palabra“ – Carlos Varela (1:19)
02. Main Title (3:05)
03. Taxi (0:53)
04. El Paso (0:41)
05. Creasy´s Room (0:34)
06. The Rave (4:23)
07. Pita´s Sorrow (1:47)
08. Nightmare (1:06)
09. Bullet Tells The Truth (1:36)
10. Followed (1:02)
11. Smilling (0:48)
12. You Are Her Father (1:45)
13. No Mariachi (0:43)
14. The Drop (2:58)
15. „Angel Vengador“ – Gabriel Gonzales (1:22)
16. You Betrayed Me (1:25)
17. She´s Dead (0:43)
18. The Crime Scene (0:57)
19. Pita´s Room (1:48)
20. Gonzales (1:57)
21. „Oye Como Va“ – Kinky (4:40)
22. La Nina (1:49)
23. Creasy´s Art Is Death (0:54)
24. The Voice (2:59)
25. Sanches Family (4:45)
26. The Rooftop (5:07)
27. The End (9:34)
28. Man On Fire Remix by Lisa Gerrard (3:41)
Celkový čas: 64:21