Hacker - recenze nového thrilleru od režiséra filmů Nelítostný souboj a Collateral

17. 1. 2015 - 22:00 | Recenze | Vojtěch Karlík

Hacker - recenze nového thrilleru od režiséra filmů Nelítostný souboj a Collateral zdroj: tisková zpráva

Režisér Michael Mann patří k hollywoodské špičce. Jeho nejnovější počin Blackhat (v češtině lákavější Hacker) v hlavní roli s Chrisem Hemworthem nás přivádí do světa internetových sítí, jejichž vizuální prezentace si nezadá s filmy jako Síť, nebo s úplně strašlivým škvárem Swordfish: Operace Hacker. Film Hacker je akční, rychlý a hodně, ale opravdu hodně naivní.

Michael Mann se prostě rozhodl pro thriller z prostředí počítačů a pirátů a opět k tomu použil úplně naivní vizuální zpracování toho, když se něco děje v síti. Budiž, na to si člověk, který ví, jak vypadá plocha systému Windows už dávno zvykl, problémem filmu je scénář, který sází na naivitu diváka a předpokládá, že dotyčný nikdy neviděl žádný akční snímek.

Takže herec nabyvší popularitu rolí Thora hraje tentokrát počítačového znalce Nicka Hathawaye, který je prostě jeden z nejlepších na světě. Sedí však nyní v base a pyká za svoje pirátské hříchy. jenže USA začne nyní vydírat jiný sofistikovaný padouch, který je fakt dobrý. Tajným službám tedy nezbude nic jiného, než Nicka z basy vytáhnout a požádat jej o spolupráci. Já se jen ptám, kolik vězňů v hollywoodských filmech bude ještě nuceno odejít předčasně z výkonu trestu a zachránit Ameriku před ostudou?

hacker zdroj: tisková zpráva

Takhle si představujeme opravdového hackera...

Já se ve filmu například dozvěděl, že technologie jaderných elektráren jsou napojeny do běžné internetové sítě. Takže například já, kdybych jako chtěl, se mohu napojit do Temelína, vypnout nějaké zařízení a tím pádem elektrárnu odpálit. Tohle nám ve filmu zcela vážně tvrdí! Na druhou stranu chápu, že v takovém případě prostě vytáhnete z basy šampónovitého hackera, kterému dáte nevyřčený neomezený rozpočet a on cestuje po světa a z různých naprosto nelogických míst se bude připojovat na internet a bojovat se zlým hackerem.

Blackhat zdroj: tisková zpráva

Takhle si jej představují tvůrci filmu.

Do teď jsem si myslel, že výhodou právě hackerů je, že mohou sedět doma a hackovat jiné počítače na dálku. Nick však musí s pohlednou Chen Lien cestovat podobně jako James Bond a musí u toho být hodně sexuálně vybuzený.

Ten film je strašlivý pro každého, kdo umí zapnout počítač, odeslat email a podívat se na nějaké stránky s pornem. Dotyčný se stává dostatečně edukovaným mistrem v IT oboru a ihned začne přemýšlet nad tím, že něco ve filmu není v pořádku. kdyby takový snímek natočil Mann v polovině devadesátých let, pak bych si možná řekl, že to takhle nějak může být.

Už nyní si říkám, že Hacker by klidně mohl být nejzbytečnějším filmem roku 2014. A to máme teprve leden.