BlackBerry, připravovaný film o stejnojmenném telefonu, se dočkal traileru. V hlavních rolích se představí Jay Baruchel (pravděpodobně nejznámější díky roli Škyťáka v seriálu Jak vycvičit draka), Glenn Howerton a Matt Johnson, který projekt také režíruje.
Film bude pojednávat o tom, jak se telefon s klávesnicí stal de facto standardním obchodním komunikátorem a jak nakonec prohrál boj se skutečně chytrým telefonem. Asi jedním z nejsmutnějších záběrů v traileru je Johnsonův Doug a Baruchelův Mike Lazaridis, kteří sledují, jak Steve Jobs oznamuje iPhone. Je tu ale i překvapivě hodně křiku a rozbíjení telefonů, když se postavy snaží rozjet svou firmu a udržet ji nad vodou.
Film BlackBerry se v kinech objeví 12. května. Pokud se chcete seznámit s příběhem (kromě toho, co si možná pamatujete z dob, kdy Research In Motion byla novou horkou technologickou společností), můžete si dát knihu Ztráta signálu: Nevyprávěný příběh o neobyčejném vzestupu a velkolepém pádu společnosti BlackBerry. Je to zdrojový materiál pro film a je to skvělé čtení pro každého, kdo BlackBerry používal, nebo kdo chce varovný příběh o krachu firmy.
Společnost BlackBerry, kdysi dominantní síla na trhu chytrých telefonů, prošla v posledních několika desetiletích bouřlivou cestou. Na svém vrcholu v polovině a na konci nultých let ovládalo BlackBerry přibližně 43 % amerického trhu s chytrými telefony a díky svým pokročilým funkcím kybernetické bezpečnosti a fyzické klávesnici bylo oblíbenou volbou pro mnoho uživatelů, především, ale nejen z byznysové sféry. Dokonce i tehdejší prezident Barack Obama byl věrným uživatelem BlackBerry a odmítal se vzdát svého telefonu, když byl ve funkci.
zdroj: IFC Films
Nástup chytrých telefonů s dotykovým displejem od společností Apple a Google však dominantní postavení společnosti BlackBerry výrazně ohrozil. Společnost se sice snažila držet krok s konkurencí vydáváním nových produktů, ale snažila se přizpůsobit rychle se měnícímu prostředí chytrých telefonů a moc jí to nešlo. Android i iPhone byly jednoduše příliš inovativní a příliš napřed, než aby něco takového mohlo BlackBerry dohnat.
V roce 2010 společnost BlackBerry uskutečnila významnou akvizici v podobě operačního systému QNX, který se později stal klíčovou součástí obratu společnosti k softwaru. Do roku 2013 se společnost BlackBerry zcela přesunula od hardwaru k softwaru a generální ředitel John Chen uznal, že společnost nikdy nebude schopna konkurovat objemu chytrých telefonů s dotykovým displejem na trhu.
Dnes má společnost BlackBerry dvě hlavní obchodní jednotky. Jednotku kybernetické bezpečnosti, která poskytuje bezpečnostní řešení pro mobilní zařízení, a rostoucí obchodní jednotku IoT (internet věcí), která se zaměřuje především na automobilový průmysl. Software QNX společnosti je lídrem na trhu v oblasti internetu věcí a společnost BlackBerry se chlubí tím, že její technologie se používá ve 215 milionech automobilů po celém světě.
Přestože společnosti BlackBerry pomohl posun k softwaru udržet si význam v technologickém odvětví, čelí na trhu kybernetické bezpečnosti silné konkurenci ze strany velkých hráčů, jako jsou společnosti Microsoft, Snowflake a CrowdStrike. Jenže zaměření BlackBerry na regulovaná odvětví, jako je zdravotnictví a finančnictví, omezilo růstový potenciál firmy a analytici naznačují, že společnost bude muset expandovat na nové trhy, aby získala větší podíl na trhu.
Navzdory problémům, kterým čelí, zůstává společnost BlackBerry dobře známým jménem v technologickém průmyslu a její odkaz průkopníka kybernetické bezpečnosti nadále ovlivňuje činnost společnosti. Ačkoli společnost BlackBerry možná nedosáhne takových výšin jako v době svého největšího rozkvětu v oblasti chytrých telefonů, její zaměření na internet věcí a kybernetickou bezpečnost ji připravilo na potenciálně udržitelnější a ziskovější budoucnost.