Téma vztahů mezi rodiči a dětmi prolíná všemi projekty této filmařky - od snímku Ene Bene až k Tajnostem. Producent David Rauch přirovnává nový snímek k intimnímu velkofilmu. Režisérka se v něm pomocí souběžného vyprávění několika příběhů snaží dokázat, že problém moderního rodičovství je širší a hlubší než konkrétní situace kterékoli postavy.
Při natáčení se Alice Nellis snažila dosáhnout maxima "nehraných" emocí a poskytnout hercům možnost skutečně se stát svou postavou. I proto scénář existoval jen jako volně vyprávěné příběhy bez konkrétních dialogů, které herci neznali. Byli nuceni na určité situace včetně těch velice intimních na místě bezprostředně reagovat.
"Oni samozřejmě určité scény hráli - od toho jsou herci. Ten můj koncept nebyl dělán jen vzhledem k jedné či dvěma scénám, ale kvůli celkovému stylu toho filmu. Chtěla jsem využít i to, jak ten či onen člověk skutečně mluví. Ta metoda dovolila přímou participaci herců i neherců, do jisté míry stírala rozdíly mezi nimi a byla v tomto případě přirozenější," řekla Alice Nellis před premiérou. Ani kameramani prý netušili, co bude následovat.
Její nový film může podle ní zaujmout publikum bez ohledu na věk či postavení. Neboť každý z vyprávěných příběhů se může stát komukoliv. "Například žena, zvažující možnost dát dítě k adopci, věří, že její problém by jednoduše vyřešil dostatek peněz, příběh lékařky, která naopak své dítě ztratila, sděluje, že peníze neznamenají nic," vysvětlila režisérka. Všechna řešení jsou podle ní relativní.
Film Mamas&Papas vznikl v koprodukci s Českou televizí ve společnosti U.F.O Pictures, která se podílela jako výkonný producent například na Vratných lahvích Jana Svěráka, Tajnostech Alice Nellis či na Bařinově komedii Bobule.