DEF: pondělí

28. 1. 2008 - 13:57 | Téma | red

DEF: pondělí zdroj: tisková zpráva

Křehké drama Osvoboď mě Léy Poolové a Beseda u kulatého stolu- názory odborníků.Švýcarsko-kanadsko-francouzský snímek Léy Poolové Osvoboď mě (Emporte-moi) přinesl křehký příběh mladé dívky Hannah (Karine Vanasse)

Švýcarsko-kanadsko-francouzský snímek Léy Poolové Osvoboď mě (Emporte-moi) přinesl křehký příběh mladé dívky Hannah (Karine Vanasse). Mezi klasickou nenávistí otce a identifikací s filmovou hrdinkou se Hannah pokouší stát sama sebou. Příjemné tempo taktované množstvím zatmívaček se v nepřítomnosti reálného jednoduchého příběhu bohužel nesnesitelně roztéká . snaha o psychologii postavy sice končí na třeskutých hranách osudu, nicméně tyto nemají s okolními scénami příliš co do činění, takže se ve výsledku nedokážu (a ani nechci) ubránit otázce: „Co to na mě zkoušíte?“ Je to prostě všechno průhledné. Škoda.

Saurův Goya V pondělí 12.3. také proběhla v Informačním centru Evropské unie při delegaci Evropské komise v ČR Beseda u kulatého stolu. Diskuze na téma "Filmové festivaly a distribuce evropských filmů", kterou moderovala umělecká ředitelka MFF Karlovy Vary Eva Zaoralová, se jako hlavní hosté zúčastnili:
Peter Dubecký, generální ředitel Slovenského filmového institutu a předseda Asociace slovenských filmových klubů, Peter Hledík, ředitel Art film festivalu v Trenčianských Teplicích, Erik Holst, ředitel Norského filmového institutu, Jiří Králík, ředitel Letní filmové školy v Uherském Hradišti a duchovní otec Projektu 100, a Thom Palmen, European Coordination of Film Festivals a ředitel MFF Umea (Švédsko).

Do besedy, která se zabývala otázkou technických, organizačních a finančních problémů festivalových výborů, vstupovali i hosté z řad kinařů a pořadatelů filmových akcí sedící v publiku. Problém, proč evropský film nemá v kinech příliš silnou pozici, spočívá podle Evy Zaoralové také v distribučních společnostech, které mnohdy samy komplikují cestu filmu k divákovi. Lze považovat ze velký úspěch, že díky uvedení na Karlovarském festivalu bylo v posledních letech do české distribuce zakoupeno přes 40 filmů, osud filmů v kinech samotných je už však jinou otázkou.

Thom Palmen a Erik Holst uvedli příklady ze severských zemí, kde se o propagaci a distribuci tamních filmů starají jak domácí, tak nadnárodní zastřešovací organizace. Filmové festivaly v severských zemích mají lehčí osud, než například u nás. V Norsku je každoročně pořádáno 15 filmových festivalů, které mohou fungovat a kupovat nejrůznějsí filmy jen díky principu smíšeného financování, které poskytuje určité záruky zisku i distributorům. Problémy evropského filmu jsou podle Erika Holsta způsobeny už přístupem k jeho propagaci. "Nabízíme své filmy jako venkovanky vajíčka na trhu", řekl.

Jan Jíra z distribuční společnosti CinemArt připomněl nadměrné požadavky majitelů práv zahraničních filmů, které kladou nejen v případě, kdy chce česká společnost koupit film do distribuce, ale i když jde jen o jedno nebo dvě uvedení na filmovém festivalu. Přesto si podle něj evropské filmy v Čechách nevedou špatně. Loni se evropské filmy podílely na celkové návštěvnosti zhruba dvaceti procenty.

Ivo Andrle z kina Aero se domnívá, že problém není jen v distribučních společnostech, ale také ve státní politice v oblasti kinematografie. Špatné zkušenosti mají i s Národním filmovým archivem. Je správné, aby film zůstal v archivu, musí však být přístupný divákům. Thom Palmen potvrdil, že situace s filmovými archivy je všeobecný problém. Erich Holst vidí řešení v převedení filmové klasiky na DVD nosiče.

Domácí hosté se shodli na tom, že v zemích Vysegradu výrazně chybí zastřešující organizace, které by (podobně jako v Německu, Rakousku či ve Skandinávii) zajišťovaly propagaci filmů dané země. Peter Dubecký vyslovil naději, že bude na Slovensku do roku 2002 zřízen fond kinematografie, díky kterému se bude situace postupně zlepšovat.

Druhý, mnohem obecnější problém, který otevřel Jiří Králík, je v malé spolupráci mezi propagátory filmu a školstvím. Sám fakt, že film je evropský, neznamená, že je i kvalitní. Dnešní mládež žije v audiovizuálním světě a výchovné programy na to vůbec nereagují. Škola neumí poradit, na co se dívat v televizi, jaké si vybírat filmy. Jan Jíra však podotkl, že spolupráce mezi státem a školou je v tomto případě jen jednou stranou mince - stát může dát peníze, ale zaručit kvalitní výuku už není v jeho moci. Cesta podle něj spíš vede přes filmové kluby a národní filmové ústavy.

NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Zahradní add-ons: Jak si vybrat ty nejlepší doplňky pro vaši zahradu

Zahradní add-ons: Jak si vybrat ty nejlepší doplňky pro vaši zahradu

9. 1. 2025 | Komerční sdělení / PR | Inzerce

Zahrada je místem, kde můžeme nerušeně odpočívat a nabírat síly. Aby však tento prostor působil co nejpříjemněji, vyplatí se věnovat pozornost i zdánlivým maličkostem. Právě různé zahradní doplňky dokážou proměnit obyčejný koutek v místo, které nejen krásně vypadá, ale rovněž usnadňuje péči o rostliny a zve k odpočinku. V následujícím článku se podíváme na to, proč jsou kvalitní add-ons pro zahradu tak důležité, a představíme tipy, jak je efektivně využít.
Plinko Česko: Proč by si čeští hráči měli zahrát tuto populární hru

Plinko Česko: Proč by si čeští hráči měli zahrát tuto populární hru

21. 6. 2024 | Dokina.cz | Inzerce

Plinko je hra, která si postupně získala srdce mnoha hráčů nejen po celém světě, ale také v České republice. Čeští hráči mají nyní možnost vyzkoušet si tuto jedinečnou hru na stránkách Plinko česko, která kombinuje jednoduchost, zábavu a potenciál velkých výher. Plinko je hrou náhody, která se vyznačuje svou snadnou ovladatelností a rychlým tempem, což z ní činí ideální volbu jak pro začátečníky, tak i pro zkušené hráče.
Už za pár dní vstupuje do kin romantická komedie LÁSKA NA ZAKÁZKU

Už za pár dní vstupuje do kin romantická komedie LÁSKA NA ZAKÁZKU

4. 6. 2024 | Komerční sdělení / PR | Inzerce

Romantický film režisérky Evy Toulové v komediálních upoutávkách demonstruje, jak to může vypadat, když otec nepozná vlastní dítě, nebo jak se dá skutečně odnaučit kouřit. Snímek plný známých tváří, vstupuje do kin 6. června 2024.
10 nejlepších kasinových filmů, které by měl vidět každý

10 nejlepších kasinových filmů, které by měl vidět každý

1. 5. 2024 | Komerční sdělení / PR | Inzerce