Ayer je jedním ze scénáristů vůbec prvního dílu Rychle a zběsile z roku 2001.
„Největší franšíza v Hollywoodu, a já z ní nemám nic,“ postěžoval si v podcastu Ayer. „Nemám z toho nic, nic, kvůli tomu, jak tenhle byznys funguje.“
Původní návrhy scénáře z pera Garyho Scotta Thompsona a Erika Bergquista u Ayera nenašly odezvu. Prozradil, že právě on byl tvůrčí silou, která stála za začleněním různorodého hereckého obsazení a prvků pouličních závodů do scénáře. De facto to tak byl Ayer, který sérii vdech to, čím se proslavila.
„Když jsem ten scénář dostal, tak se to odehrávalo v New Yorku a byli tam samí Italové, Říkám si: 'Brácho, nevezmu to, dokud to nebudu moct zasadit do L. A. a neudělám to tak, aby to vypadalo jako lidi, které v L. A. znám, ne?“
Dále popsal, jak se v té době ponořil do kultury pouličních závodů. „Šel jsem do obchodu ve Valley a setkal jsem se tam s prvními chlápky, kteří dělali hackování palivových křivek pro vstřikovače a podobné věci,“ upřesnil Ayer. A to bylo prý přesně to, co chtěl do scénáře začlenit, navzdory tomu, že v té době nebyly pouliční závody tak populární.
Ayer tak vzal původní návrh scénáře, který počítal s jednolitým hereckým obsazením a New Yorkem a předělal ho v základy, na kterých série stavěla a svým způsobem pořád trošku staví dodnes. Navzdory tomu ale není se sérií nijak spojován a u prvního dílu je uveden pouze jako jeden z několika spoluscénáristů.
Ayer ale není jen scénárista – docela dobře se etabloval jako zajímavý režisér. Natočil totiž filmy jako Street Kings, End of Watch, Sabotage, ale třeba taky Železná srdce, Sebevražedný oddíl, nebo třeba Bright.
zdroj: Falcon