Deník Bridget Jonesové, natočený před třemi lety podle stejnojmenného románu Helen Fieldingové, se stal jednou z nejpopulárnějších romantických komedií posledních let. A protože už v té době existovalo knižní pokračování příběhů této trochu praštěné třicátnice, bylo jen otázkou času, kdy vznikne filmové pokračování. Renée Zellwegerová se nakonec uvolila opět přibrat hezkých pár kilogramů a vrátit se tak do kůže mírně zakomplexované reportérky Bridget, která problémy s muži řeší skleničkou alkoholu, cigaretami a čokoládou.
Bridget prožila několik krásných prvních týdnů vztahu s právníkem Markem Darcym, mužem, kterému dala na konci prvního dílu přednost před sukničkářem Danielem. V Markově kanceláři ale nyní začala pracovat štíhlá, půvabná Rebecca, která se na rozdíl od Bridget dokonale hodí do trochu snobské společnosti Markových kolegů. A přestože Mark nepřestává Bridget přesvědčovat o své lásce a oddanosti, všechny její komplexy jsou po krátkém létání v oblacích zpět a stupňující se žárlivé výstupy způsobí v jejím vztahu s Markem první vážnou trhlinu. Na scéně se navíc opět objevuje Daniel Cleaver, který chce znovu získat Bridget pro sebe a jejich společná pracovní cesta do Thajska se jeví jako výborná příležitost…
Stejně jako v prvním dílu Bridget přitahuje trapasy jako magnet. Zdá se, že Markovi vždy volá v nejnepříhodnější dobu, před jeho kolegy říká nejnevhodnější věci, obléká si nejnemožnější šaty a při točení reportáží končí v hromadě hnoje mezi prasaty. Její přátelé se jí sice upřímně snaží pomáhat, většinou to ale končí katastrofou. Její rodiče jí sice mají upřímně rádi, ale z návštěv u nich naskakují Bridget pupínky. Jediné, co se zdálo být dokonalé, byl její vztah s Markem, a i ten teď bere za své. Bridget však neztrácí sebeironii a sarkasmus, s kterým všechny karamboly komentuje ve svém deníku.
Snad jen osobního kouzla jako by jí od prvního dílu trochu ubylo. Přes všechny Bridgetiny chyby, které z ní dělají hrdinku z masa a kostí, ji diváci prvního snímku milovali, protože když se s ní zrovna přímo neidentifikovali, alespoň v ní poznávali někoho ze svých blízkých. V druhém díle ale chybí dostatek kouzelných momentů, které by vyvážily všechny ty chyby a trapasy, kterých se Bridget dopouští. Někoho proto může napadnout, proč o ni ti muži vlastně stále ještě tolik usilují. Přesto ale Bridget Jonesová zůstává jednou z nejsympatičtějších romantických hrdinek.
Lví podíl na tom má představitelka hlavní role Renée Zellwegerová. Držitelka Oscara za snímek Návrat do Cold Mountain a představitelka krásné vražedkyně v muzikálu Chicago se nebojí být před kamerou nehezká a roli Bridget hraje s gustem a lehkostí. Jejími spoluhráči jsou opětí Colin Firth v roli decentního a okouzlujícího Marka Darcyho a Hugh Grant jako neodolatelný svůdník Daniel Cleaver. Filmová postava Daniela dostala daleko větší prostor, než jí byl věnován v knižní předloze. Autoři snímku zřejmě chtěli vytěžit z Grantovy popularity a zachovat model milostného trojúhelníku z prvního dílu. Ten sice opět funguje, ale za cenu opakování stejných scén (Bridgetiny bombarďáky, rvačka obou soků,…).
Snímek je opět poměrně citlivě podbarven řadou známých i méně známých písní, i když ani v tomto ohledu nepředčí první díl. Také tentokrát si Bridget jednu ze skladeb falešně pobrukuje, do vtipnosti scény opilé Bridget, kvílející s magnetofonem, že už nechce být sama (All by myself) to má však daleko.
Jestli máte stejně jako já rádi Deník Bridget Jonesové, určitě si dvojku s podtitulem S rozumem v koncích nenechte ujít. Nese se ve stejném duchu a rozhodně se u při něm pobavíte. Možná ne tolik, jako poprvé, ale rozhodně vás toto pokračování neurazí.