Jason Bourne (Matt Damon) je už tři roky na útěku. Všichni, na kterých mu záleželo, jsou po smrti. Všechno, co kdysi chtěl, zmizelo. Neumí zapomenout a paradoxně si ani nedokáže vzpomenout, proč se stal trénovaným zabijákem a co se mu vlastně stalo, že se nakonec se ocitl v téhle situaci. Na chvíli se zdá, že se mu dostane pomoci. Novinář Simon Ross (Paddy Considine) z The Guardianu se začal zajímat o jeho situaci – a něco našel. Bourne se s ním pokusí sejít v londýnské stanici Waterloo. Přes veškerou opatrnost je Ross zastřelen dřív, než mu může něco podstaného říci. Ale zanechal svoje poznámky, v nich jsou stopy. Jeho smrt potvrdila, že pro CIA je Jason Bourne stále nebezpečný a jeho smrt je „nutná“.
Bourne začne hledat Danielse, jehož jméno našel v poznámkách, a o kterém ví, že pracuje na americké ambasádě v Madridu jako agent CIA. I Daniels je ale zabit. V jeho bytě pak Bourna napadnou dva další zabijáci, on je omráčí a nechá si pomoci od krásné kolegyně-agentky Nicky Parsonsové (Julia Stilesová). S tou se rozloučí v Tangeru, když už je její pomoc prozrazena a ona za ni téměř zaplatila životem. A vydá se po stopách dál – vedou do New Yorku. Tam zatím Pamela Landyová (Joan Allenová) začíná mít pochybnosti o celé akci proti Bourneovi. Od okamžiku, kdy zástupce ředitele CIA Noah Vosen (David Strathairn) s klidem rozhodl, že i Nicky Parsonsová bude zabita. Bourne najde Dr. Alberta Hirsche (Albert Finney) z fotografie s Danielsem, a snad i část své vlastní minulosti.
V kostce je to cesta jednoho muže za minulostí, plná honiček. Víc v příběhu není. Ale jde o technologii filmu, o užití rychlého obrazu, rozostřování a zaostřování, střihu, montáži a hraní si s elektronikou na nejvyšším stupni. Dlouhé honičky sestříhané z mnoha úhlů, prostřihy na kanceláře CIA, sledování agentů a „cílů“ (tak říkají lidem, kteří mají zemřít) na obrazovkách počítačů, v telefonech; také rvačky v temnotě a útěky. Honička v ulicích Mediny je složitá z pohledu logistického sloučení obrazu a akce a všech osob, střech, schodů, chodeb a bočních uliček.
Automobilová honička v New Yorku v Port Authority (to je obrovské, mohaposchoďové autobusové nádraží) je neméně technicky náročná. Škoda, že celá ta akčnost je vlastně stále opakovaná a odtažitě technická. Opravdu dobře jsou udělané sekvence, která ukazují, jak je náš život všude a vždy sledován kamerami. Jak jsme se, abychom zabránili terorismu, ochotně ocitli v Orwellowském 1984: jsme stále sledováni a říkáme tomu svoboda a demokracie.
Pokud se s potěšením díváte na technologické zázraky a technické úniky, je to váš film. Pokud byste chtěli více, pak toho v tomto dobrodružství najdete opravdu málo.