Film s Margot Robbie v hlavní roli popisuje cestu ikonické panenky ze země Barbie do skutečného světa, kde hledá odpovědi na životní otázky. Díky dalším odhadovaným 3,4 milionům dolarů za desátý víkend ze 73 mezinárodních trhů se celková částka filmu v zámoří odhaduje na 797 milionů dolarů.
Takový úspěch přichází i po uvedení filmu na digitálních platformách, což podtrhuje jeho trvalou přitažlivost – protože proč chodit na Barbie do kina, když si ji už můžete pustit i doma? A přesto se na ni pořád chodí.
Nejnovější finanční vzestup filmu je pravděpodobně ovlivněn jeho uvedením na plátnech IMAX, kde jsou k vidění prodloužené záběry a pohledy do zákulisí. Kasovní úspěchy filmu Barbie jsou milníky nejen pro společnost Warner Bros, ale také pro Gretu Gerwig a celé herecké obsazení a štáb. Úspěch tohoto filmu se shoduje se stoupající finanční vlnou filmu Christophera Nolana Oppenheimer, druhé součásti virálního „barbenheimerovského“ dua, který nyní překročil hranici 925 milionů dolarů.
Postava Barbie v podání Margot Robbie u diváků rezonuje, stejně jako širší společenský dopad panenky Barbie, zejména na život žen. Film, na jehož scénáři se podíleli Gerwig a Noah Baumbach, zaplňuje kritickou mezeru v průmyslu, kde je stále málo příběhů zaměřených na ženy a vytvořených ženami. To možná vysvětluje, proč se diváci i po deseti týdnech a navzdory digitální dostupnosti filmu stále hrnou do kin.
zdroj: Warner Bros Pictures