Avengers: Age of Ultron - recenze nového marvelovského cirkusu

30. 4. 2015 18:00 - Recenze | Autor: Vojtěch Karlík

Avengers: Age of Ultron - recenze nového marvelovského cirkusu Zdroj: Archiv

Druhý díl Avengers je povinností pro každého, kdo má rád univerzum stvořené studiem Marvel a kdo má rád komiksy této zábavně-průmyslové stáje. Je to nutnost a nebudete litovat. Ani v nejmenším. A to i v případě, že velmi rychle pochopíte, že jste vlastně viděli jen neuvěřitelný škvár, jehož zápletka je zoufalá a mnohdy i hodně směšná.

Tak jsem to řekl na plno. Film Avengers: Age of Ultron je opravdu směšný a místy až neuvěřitelně hloupý a dokonce se mi to podařilo vměstnat hned do úvodního odstavce. A to jsem se ještě v kině místy přistihl, jak vztekle podupávám nohou. To když mne rozezlil některý opravdu lacině trapný dialog, nebo projev hlavního záporáka. Jenže současně jsem i přes svoji veřejně deklarovanou dietu snědl dvě škatule kukuřice, vypil litr koly a báječně se bavil.

Avengers Ag Ultron Zdroj: Archiv

Noví Avengers jsou prostě perfektně vyšperkovaným a přebarveným cirkusem, který hodně zabírá v efektech a ztrácí na scénáři. Čekali jste však něco jiného?

Avengers jsou ti všichni z marvelovského univerza hrdinů hezky pohromadě v jednom filmu. Je to pompézní, spektakulární a hodně zmatené. Dejte prostor těm, kteří mají své vlastní filmy a nechte je mluvit jednoho přes druhého. Je jasné, že to bude hodně chaotické, ale na druhou stranu je vidíte a slyšíte pěkně vedle sebe a vy máte od filmařů hmatatelný důkaz. Jaký? No že Hulk, Iron Man, Captain America a Thor dýchají stejný vzduch. Že to všechno tak nějak do sebe zapadá. V tu chvíli jsem se díky studiu Disney cítil jako kdysi, když jsem zjistil, že Old Shatterhand a Kara ben Nemsí jsou jedna a tatáž osoba.

Zápletka filmu je jasná jako facka. Hrdinové v čele s Tony Starkem chtějí vytvořit cosi, co udrží celosvětový mír. V rámci boje proti komukoliv, kdo se jim znelíbí, tak dostanou do rukou umělou inteligenci, z níž povstane největší padouch všech dob Ultron. O zlovolnosti Ultrona se hodně psalo ještě před premiérou. Podle některých amerických portálů jde o nejzlejšího zloducha filmového plátna. Pardon, ale to je k smíchu. Ultron je z mého pohledu více svobodomyslný plechový chlápek, který prostě jen nezapadá do parametrů fízlovského chování pánů z s Avengers.

Ve filmu se dost mluví. Vlastně se v něm nebetyčně kecá a řeší se strašlivé (nejen) komiksové hovadiny. nechybí ani trocha lásky mezi Natashou (Scarlett Johanson) a Brucem (Mark Ruffalo). Což je něco, co do celé příběhové šarády docela dobře zapadá. Psak se v něm včichni mlátí, skáčou a řežou, ale té akce vlastně v celkovém čase není zase tolik.

Film má navíc jednu strašlivou nevýhodu - je brutálně dlouhý. Od uváděných 141 minut klidně odečtěte těch pět na titulky, ale klidně si připočítejte patnáct za debilní reklamy před filmem (to pokud jste přišli včas). Výsledkem je bolavá zadnice přibližně na 80 minutě a vzteklé soustředění se na bolavá kolena. Fyzické neduhy výrazně přehluší vše, co se odehrává na plátně. Opravdu.

Režisér Whedon však odvedl kus práce a divákům servíruje přesně to, co od něj fanoušci chtějí. Marvel v područí Disneyho definitivně vytvořil z komiksové kultury zábavu pro úplně (ale fakt úplně) všechny. Nerdi hýkají blahem nad odkazy na těch pár komiksů, mamine vedle se raduje z toho, že vidí na plátně štíhlé lidi a tlustí autoři recenzí alespoň kvitují rychlý pohyb na plátně a počítačové efekty.

Je to dost k tomu, aby našinec řekl, že je to dobrý film? Jasně, nebo snad chcete jít o víkendu na něco jiného?

Zdroje: Vlastní , YouTube