Apokalypsa v Hollywoodu - recenze

29. 10. 2013 7:30 - Recenze | Autor: Karel Drda

Apokalypsa v Hollywoodu - recenze

Nejbizarnější komedie letošního roku vstupuje do kina až v jeho závěru. Rozhodně si však nenechte ujít snímek, v němž mocná apokalypsa udeří na Hollywood zrovna v okamžiku, kdy se James Franco rozhodne uspořádat „otevírací party“ svého betonového domu na nejlepší adrese v Los Angeles. Apokalypsa v Hollywoodu je fajn osvěžením, kde se potkává současná plejáda komediálních herců, kteří zde navíc hrají sami sebe.

Psát recenzi na takový snímek má minimálně jedu velkou výhodu. Nemusíte dávat jména do závorek a při sledování si pamatovat jména postav. Stačí jen znát jména herců a hereček. Jay Baruchel dorazí za svým kamarádem Sethem Rogenem do Los Angeles. Oba kamarádi spolu mají strávit pár dní, ale Seth svého hosta vytáhne na večírek k Jamesi Francovi. V průběhu večera však dojde k neuvěřitelné události. Zem se propadne, město lehne popelem a vypadá to, že na Zemi udeřila Apokalypsa. První obětí se stane Michael Cera, do jámy zahučí i zpěvačka Rihanna a spousta dalších herců. Naživu nakonec uzavřeni v betonové vile zůstanou James Franco, Jonah Hill, Seth Rogen, Craig Robinson a Jay Baruchel. Nesourodou a zábavnou skupinu herců rozšíří po dlouhé a nebezpečné noci ještě Danny McBride, který do filmu vnese svůj velmi agresivní styl hraní.

Každý sám za sebe

Pravdou ovšem je, že teprve z jeho objevením film dostane ty správné grády. Je také poctivé říci, že komu nesedí filmy s vyjmenovanou partou herců, pak se nebude bavit ani u Apokalypsy v Hollywoodu. Režie se ujali pánové Seth Rogen a Evan Goldberg, oba si též k filmu napsali scénář. A po pravdě řečeno, nešetřili hodně drsným humorem, nabídli několik opravdu nekorektních hlášek, které určitě pár lidí naštvou. Rozhodně by však byla velká chyba označovat Apokalypsu v Hollywoodu jako další zbytečný film s fekálním humorem. Ono vůbec je to takový ošemetný výraz a podle spousty kritiků je „fekální“ vše, kde se objevuje někdo z vyjmenovaných herců. Tahle partička se rozhodně přežít apokalypsu a neváhá si střílet sama ze sebe a ze svých filmů. Když notně vyděšení herci dávají na stůl zásoby, objeví se i malá kamera „To je kamera z 27 hodin,“ řekne jeden z nich, aby jej Franco velmi popuzeně opravil: „127, je to 127 hodin!“ Dialogy jsou napsány opravdu vtipně a jeden by opravdu věřil, že povahově hrají opravdu sami sebe. Když se na scéně objeví Emma Watson se sekyrkou, pánové hned dostanou nápad, že se s ní nebudou dělit o jídlo a dají jí jen zbytky. Je to přeci Britka a jedí samé hnusy. Snímek vtipně graduje a vymítací scéna s přiznaným odkazem na slavný horor jen podtrhuje absurdní humor, kterého zde opravdu není málo.

Prostě jen komedie

Je však také nutné říci, že kdyby pánové nehráli sami sebe, asi by to bylo dobré jen z poloviny. Příběh stojí hlavně na faktu, že známí herci jsou sami za sebe a předstírají, či umocňují o sobě zažité představy fanoušků a médií. Apokalypsa v Hollywoodu není žádnou skrytou kritikou filmového byznysu, jen se snaží bavit diváka úplně stejným druhem humoru, který všechny zúčastněné tolik charakterizuje. Režijní taktovka jedné z hlavních postav není příliš znát, ale na druhou stranu komedie se zcela jistě zařadí mezi velmi oblíbené hity konce roku 2013. A proč konečně ne, McBride a jeho vzteklé komediantství je prostě k nakousnutí.