Alexandre Desplat: Syriana – soundtrack

25. 1. 2008 - 13:19 | Téma | red

Alexandre Desplat: Syriana – soundtrack zdroj: tisková zpráva

V tomto čase hned další film, pod nějž se jako autor hudby podepsal Alexandre Desplat. Ten se po deseti letech práce ve francouzském filmovém průmyslu usídlil v Americe a za hudbu k Syrianě byl dokonce nominovaný na Zlatý Globus

V tomto čase hned další film, pod nějž se jako autor hudby podepsal Alexandre Desplat. Ten se po deseti letech práce ve francouzském filmovém průmyslu usídlil v Americe a za hudbu k Syrianě byl dokonce nominovaný na Zlatý Globus. Film vypráví o machinacích a korupci ve světe ropného průmyslu a patří mezi jedny z nejdiskutovanějších snímků loňského roku. Podobně jako Traffic, je i Syriana přehlídkou charakterů a dějových linií. Desplatova hudba pak výtečně koresponduje s filmem samotným, dějem a stylem vyprávění...

Desplat se omezuje ve výrazových prostředích a jako obvykle z minima těží maximum. Na celé kompozici se obklopil jen přibližně desítkou schopných hudebníků, takže výsledkem nejsou orchestrální orgie, ale intimní a inteligentní hudba, která překvapivě nezní jako nějaký minimalizmus. Jak už bylo řečeno – Desplat s minimální prostředky zachází zcela maximálně, takže výsledek zní plně a uspokojivě, ačkoliv se nejedná o hudbu, která vychází posluchači vstříc. Viz absence témat melodií (omezená až na jednu jedinou skladbu – Syriana /Piano Solo)...

Hudba klouže po povrchu, funguje spíše jako background a nesnaží se ujídat si za každou cenu pozornost. Desplat nabízí množství táhlých ploch, nad nimiž se operuje s pomocí sympatického a hloubavého klavíru (Falcons), smyčců (The Abduction, Driving in Geneva), perkusí a různých středo-východních nástrojů jako nay či dobře známý duduk (Fields of Oil, Tortured). Ale nechybí ani klávesy či decentní elektronika (Acces Denied, Electricity)...

Hudba se většinou drží v pomalejším tempu, jen občas je dynamika skladeb popohnána smyčci, nebo etnickými nástroji. Jen jedinkrát dojde na nějaký akčnější thrillerový moment, a to ve skladbě Truce, kde smyčce vytvářejí atmosféru jak od Morriconeho a úderné smyčce dají připomenout postupy Jerryho Goldsmithe...

Verdikt: Je škoda, že soundtrack svou nominaci na Zlatý Glob neproměnil. Alexandre Desplat se v Hollywoodu adaptuje velmi dobře a Syriana je toho dokonalým důkazem. Soundtrack vyžaduje větší posluchačskou pozornost, nicméně je výborný...

Hodnocení: 80 %

Seznam skladeb:

01. Syriana (2:28)

02. Driving in Geneva (2:45)

03. Fields of Oil (2:10)

04. The Commute (4:22)

05. Beirut Taxi (3:46)

06. Something Really Cool (1:38)

07. Syriana (Piana Solo) (3:18)

08. I´ll walk around (2:37)

09. Access Denied (2:51)

10. Electricity (3:59)

11. Falcons (0:57)

12. The Abduction (4:17)

13. Tortured (2:17)

14. Take The Target Out (1:27)

15. Truce (1:42)

16. Mirage (1:39)

17. Fathers and Sons (3:38)

Celkový čas: 45:47

NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Amy Adams trpí v novém thrilleru Žena v okně na agorafobii

Amy Adams trpí v novém thrilleru Žena v okně na agorafobii

9. 4. 2021 | Trailery | Adam Homola

Nový thriller Netflixu Žena v okně s Amy Adams v hlavní roli se blíží a novým trailerem připomíná brzké vydání.
Kdo mi jde po krku postaví Angelinu Jolie proti zabijákům a lesnímu požáru

Kdo mi jde po krku postaví Angelinu Jolie proti zabijákům a lesnímu požáru

8. 4. 2021 | Trailery | Adam Homola

Warner Bros představují první trailer na nadcházející thriller Kdo mi jde po krku s Angelinou Jolie v hlavní roli.
Potvrzeno: Sylvester Stallone už v Creed III nebude

Potvrzeno: Sylvester Stallone už v Creed III nebude

7. 4. 2021 | Novinky | Adam Homola

Boxerské drama Creed bylo výborné a Stallonovi přihrálo nominaci na Oscara. Jenže teď se svou nejslavnější rolí asi definitivně končí.
Space Jam: Nový začátek posouvá věci do digitálního světa

Space Jam: Nový začátek posouvá věci do digitálního světa

6. 4. 2021 | Trailery | Adam Homola

Warner Bros toho budou mít letos docela dost, ale vedle všech těch Matrixů a Dun by neměl zapadnout ani nový Space Jam.