

Začíná se v Alexandrii, dlouho po Alexanderově pádu, kde starý Ptolemaios (Anthony Hopkins) vypráví hrdinovu historii… trvá deset minut, než se dostaneme do Filipova paláce, kde malý Saša vyrůstá. Jeho dětství formují rodiče: ctižádostivá, hady posedlá matka Olympias (Angelina Jolie) a tvrdý panovník Filip (Val Kilmer). Přes sugestivní životní rady od obou rodičů a dvorní intriky se Alexander dostává do čela makedonské armády a staví se legendární perské přesile.


Bitvy jsou ve filmu dvě, obě masivní, ale nesehrané nijak velkolepě. Ta indická může diváka vytrhnout alespoň svou krutostí (slonův useknutý chobot).

Colin Farell je sice v rozhodujících momentech věrohodný, ale i on se na plátně ztrácí. Podivně odbarvené vlasy mu nepomáhají a stejně jako ostatní, i on má ve scénáři předepsané samé rádobyvelkolepé krkolomné sentence.
Situaci zachraňuje Jared Leto v roli oduševnělého Hefaistiona, možná proto, že spíš hraje, než mluví.
Vangelis se nebojí hrábnout do svých syntezátorů, víc se ale dívá do svých předchozích soundtracků.
Kameře Rodriga Prieta (25.hodina (25th Hour), 8 Mile) nechybí velkolepost, v bitevních scénách na sebe ale poutá nechtěnou pozornost, když dramatickým třasem simuluje akci… která se jaksi nehýbe.
Alexander je prázdnou kronikou. Používá staromódní vyprávěcí techniky. Ty tam jsou Stoneovy invenční způsoby, hra s fontem, animací, strukturou obrazu. Alexander je dílem tvůrce, který si potřebuje odpočinout. Tvůrce, který se pustil do něčeho, co se hned zkraje ukázalo být pouští. Díky kameře a několika scénám to není úplná katastrofa, ale rozhodně ani žádná sláva.