A Love Song For Bobby Long má svým způsobem dost blízko k Bokovce (Sideways) Alexandera Paynea. Místo vinohradů bary okolo Magazine Street, místo vína vodka… ale ten pravý rozdíl je jinde: místo zakomplexovaného losera Milese v antisexuálním provedení Paula Giamattiho je tu nonkonformní ochmelka Bobby Long se sex-appealem vlčácky šedovlasého Johna Travolty.
S fešáckým slamákem na hlavě kráčí ulicemi New Orleansu, na jedné noze botu, na druhé pantofli a v ruce místo hole lahev.

Bobby Long býval profesorem angličtiny, idolem mládeže i žen. Jenže potom se mu věci vymkly z rukou a on spolu se svým bývalým studentem a romanopiscem Lawsonem (Gabriel Macht) skončil v polorozpadlém domě femme fatale všech neworleanských umělců, legendární zpěvačky Lorraine. Lorraine právě zemřela.
Na A Love Song For Bobby Long je nejsympatičtější ta bezstarostná atmosféra zašlého bonvivánství. Hrdinové žijí v tom rozverném alko-oparu, kdy kocovina není nikdy příliš velká a sklenice nikdy příliš prázdná a v barech na potkání hrají songy vašich milenek. Odpoledne se pečou buřty a Bobby Long s kytarou vzpomíná na své slavné dny.

Když se Pursy dozví o matčině smrti, odjede jí do New Orleansu nejen na pohřeb, ale těší se na nový život v novém domově.
Protože se ale Pursy s matkou nikdy nebavila, neví nic o Bobbym a Lawsonovi. Bobby Pursy řekne, že Lorraine jim rozdělila dům na třetiny a hrdinka, která nemá co ztratit, se pokusí do různorodé domácnosti zapadnout. Že se s jejím příchodem změní osudy všech zúčastněných je nasnadě.

Stejně tak některé podružné prvky jsou poněkud nadbytečné (Bobby je excentrik i bez toho, aby musel pít pivo v nafukovacím bazénku).
Naopak výjimečností snímku je obsazení. Nejde přitom jen o to, že se Gabelové podařilo sehnat Travoltu, Johannsonovou a Machta. Režisérka především dokázala hercům charaktery

Ano i tady bude John Travolta tančit – ovšem v pantoflích. Ano, i zde se bude Scarlett Johansson nevinně usmívat ve chvíli, kdy vypadá jako princezna celého Vesmíru. Ve scéně s matčinými šaty je ale její sex-appeal konečně ženský a přímo botticellovsky sebevědomý.
Kamera Elliota Davise (Třináctka (Thirteen), Lords of Dogtown) balí barevně i kompozičně promyšlené záběry do retropastelových tónů a umocňuje tak nakažlivě příjemnou atmosféru filmu.