Zvonilka a tvor Netvor - recenze animáku pro malé dívky

- Recenze autor: Vojtěch Karlík

Zvonilka je slušně vydělávající značka Disneyho studia, která už delší dobu za oceánem funguje především jako domácí video a do kin už se ani nedostane. Můžete přeslazenou pohádkou o sexy vílách nenávidět, ale jakmile jakýkoliv z filmů o Zvonilce uvidí vaše dcera, máte velký problém. Nejnovější počin se jmenuje Zvonilka a tvor Netvor.

Malé děti Zvonilku opravdu milují. Přebarvený digitální paskvil nenabízí ani zbla pro dospělého diváka, tak jak tomu bylo u mnoha filmů například od Pixaru, či Dramworks. Zvonilka je tady vždycky opravdu jen pro malá děcka a berme to jako neměnný fakt, který nezměníme.

Zvonilka

Novinka vypráví o tom, jak se v říši, kde víly žijí objeví zvíře, kterému říkají Netvor. Některé víly jej chtějí ulovit, aby nepřinesl jejich zemi zkázu, jiné okřídlené krásky jej chrání. Celé je to dost mimo. Je také vidět, že scénáře ke všem Zvonilkám dělá vždycky někdo, kdo scénáře psát příliš neumí. Závěry filmu bývají vždycky zpackané, nic se tam nestane, nějak to dopadne a pak skončí. Disney nejmenším dětem servíruje jakousi orwellovskou formou polofašistického řádu, kde všechny hmyzí víly táhnou za jeden provaz, nejslabší článek vždy likvidují a pak si zpívají o tom, jak se mají rády.

Ten film je příšerný, ale malým dívkám se bude líbit. Na konci pak dojde k slzám, protože scénárista buď nepochopil, že píše pohádku, nebo je to opravdu retardovaný člověk. Nekoná se žádný klasický happy end, takže na závěr můžete své tříleté dceři říci: "Jo milá Julinko, život se s tebou nikdy nebude mazat a tyhle fašistické Zvonilky jsou jen zlomek toho, co se na tebe povalí v životě za katastrofy."

Příběh tvora Netvora je asi nejbizarnějším filmovým zážitkem od začátku roku. Dav plakajících dětí, šílené dialogy a pohádka, v níž není snad jediný záběr, nad kterým by zaplesalo srdce i dospělého člověka.

I Pošťák Pat je proti této slátanině uměleckým dílem!

Tagy: animovaný film pohádka