Snímek Oldboy jihokorejského režiséra Chan-wooka Parka je druhým „dílem“ z plánované sérii o pomstě (prvním byl Sympathy for Mr. Vengeance). Dae-sua byl unesen. Je držen v jakémsi domácím vězení, ze kterého není úniku. Z televize se dozví, že jeho žena byla brutálně zavražděna a on je hlavním podezřelým. Po patnácti letech se Dae-sua probudí svobodný a rozhodne se vraha své ženy najít…
Hudba na tomto soundtracku by se dala rozdělit na dvě části. Tu výrazně modernější s thrillerovým nádechem (skladby 1-6) a tu smutnější, v hodně valčíkovém tempu (7-24). Hned v první skladbě Look Who´s Talking mě autor Yeong-wook Jo vtáhnul do svého počinu vsazením sugestivního samplu z filmu a následnou hudební smrští ve stylu toho nejlepšího z „thrillerové archivu Media Ventures“. Čili šmrncovně znějící živé nástroje smíchané s až taneční elektronikou, kterou najdeme i v následujících skladbách Jailhouse Rock či In A Lonely Place. Místy se objeví i jednoduché kytarové rify, ovšem dál už je veškerému „povyražení“ konec a přichází na řadu ta smutnější část desky, což myslím nejen obsahově, ale i hudebně.
Druhá část začíná skladbou The Searchers, v níž je houslový part smíchaný se syntezátorem, který ze sebe loudí natolik hrozné pokusy o smyčce a flétnu, až mi z toho třeští hlava, ale na druhou stranu je tento laciný „syntetický“ styl pro korejskou produkci typický. Po předcházejících šesti skladbách je tohle ovšem pořádná „soda“. Naštěstí v dalších skladbách Jo polevuje a zvuk syntezátorů není už natolik silný, přesto ale působí nadmíru zbytečně.
Dalším typickým rysem „druhé půle“ je valčíkový rytmus téměř všech skladeb (např. For Whom The Bell Tolls, Cries And Whispers) a přidušená atmosféra, která se pohybuje někde mezi zoufalým nočním děsem, nucenou radostí a osudovostí. Na rozdíl od výrazného úvodu je tohle úpadek o 100%, obzvlášť zamrzí, že se tu nepracuje s žádnými výraznějšími motivy, ale v podstatě jen s „rysky“. Potěší jedině skladba The Old Boy s tanečními beaty a downtempovou trubkou, která díky elektronickým prvkům připomíná hudbu z úvodu desky.
Díky mdlým syntezátorům album hodně připomíná hudbu Randyho Edelmana z filmu Ďábelská lest (Diabolique). Ta v sobě měla (kvůli typické edelmanovské orchestraci) zakódovanou podobnou mdlost i thrillerovou atmoséferu. Yeong-wook Jo v úvodu desky našel tu správnou cestu. Proč se jí nedržel? Nechápu!
Verdikt: V úseku jednoho měsíce jsem měl možnost hodnotit dva soundracky asijské produkce. Odlboy a 2046. Ten druhý bych doporučil spíš.
Hodnocení: 40%
Seznam skladeb:
01. Look Who's Talking (01:41)
02. Somewhere In The Light (01:29)
03. The Count Of Monte Cristo (02:34)
04. Jailhouse Rock (01:57)
05. In A Lonely Place (03:29)
06. It's Alive (02:36)
07. The Searchers (03:29)
08. Look Back In Anger (02:11)
09. Four Seasons Concerto RV.297 (03:07)
10. Room At The Top (01:36)
11. Cries And Whispers (03:32)
12. Out Of Sight (01:00)
13. For Whom The Bell Tolls (02:46)
14. Out Of The Past (01:25)
15. Breathless (04:22)
16. The Old Boy (03:44)
17. Dressed To Kill (02:00)
18. Frantic (03:28)
19. Cul De Sac (01:32)
20. Kiss Me Deadly (03:57)
21. Point Blank (00:28)
22. Farewell My Love (02:47)
23. The Big Sleep (01:34)
24. The Last Waltz (03:23)
Celkový čas: 60:07