Yeong-wook Jo: Oldboy – soundtrack

25. 1. 2008 - 13:56 | Téma | red

Yeong-wook Jo: Oldboy – soundtrack zdroj: tisková zpráva

Snímek Oldboy jihokorejského režiséra Chan-wooka Parka je druhým „dílem“ z plánované sérii o pomstě (prvním byl Sympathy for Mr

Snímek Oldboy jihokorejského režiséra Chan-wooka Parka je druhým „dílem“ z plánované sérii o pomstě (prvním byl Sympathy for Mr. Vengeance). Dae-sua byl unesen. Je držen v jakémsi domácím vězení, ze kterého není úniku. Z televize se dozví, že jeho žena byla brutálně zavražděna a on je hlavním podezřelým. Po patnácti letech se Dae-sua probudí svobodný a rozhodne se vraha své ženy najít…

Hudba na tomto soundtracku by se dala rozdělit na dvě části. Tu výrazně modernější s thrillerovým nádechem (skladby 1-6) a tu smutnější, v hodně valčíkovém tempu (7-24). Hned v první skladbě Look Who´s Talking mě autor Yeong-wook Jo vtáhnul do svého počinu vsazením sugestivního samplu z filmu a následnou hudební smrští ve stylu toho nejlepšího z „thrillerové archivu Media Ventures“. Čili šmrncovně znějící živé nástroje smíchané s až taneční elektronikou, kterou najdeme i v následujících skladbách Jailhouse Rock či In A Lonely Place. Místy se objeví i jednoduché kytarové rify, ovšem dál už je veškerému „povyražení“ konec a přichází na řadu ta smutnější část desky, což myslím nejen obsahově, ale i hudebně.

Druhá část začíná skladbou The Searchers, v níž je houslový part smíchaný se syntezátorem, který ze sebe loudí natolik hrozné pokusy o smyčce a flétnu, až mi z toho třeští hlava, ale na druhou stranu je tento laciný „syntetický“ styl pro korejskou produkci typický. Po předcházejících šesti skladbách je tohle ovšem pořádná „soda“. Naštěstí v dalších skladbách Jo polevuje a zvuk syntezátorů není už natolik silný, přesto ale působí nadmíru zbytečně.

Dalším typickým rysem „druhé půle“ je valčíkový rytmus téměř všech skladeb (např. For Whom The Bell Tolls, Cries And Whispers) a přidušená atmosféra, která se pohybuje někde mezi zoufalým nočním děsem, nucenou radostí a osudovostí. Na rozdíl od výrazného úvodu je tohle úpadek o 100%, obzvlášť zamrzí, že se tu nepracuje s žádnými výraznějšími motivy, ale v podstatě jen s „rysky“. Potěší jedině skladba The Old Boy s tanečními beaty a downtempovou trubkou, která díky elektronickým prvkům připomíná hudbu z úvodu desky.

Díky mdlým syntezátorům album hodně připomíná hudbu Randyho Edelmana z filmu Ďábelská lest (Diabolique). Ta v sobě měla (kvůli typické edelmanovské orchestraci) zakódovanou podobnou mdlost i thrillerovou atmoséferu. Yeong-wook Jo v úvodu desky našel tu správnou cestu. Proč se jí nedržel? Nechápu!

Verdikt: V úseku jednoho měsíce jsem měl možnost hodnotit dva soundracky asijské produkce. Odlboy a 2046. Ten druhý bych doporučil spíš.

Hodnocení: 40%

Seznam skladeb:
01. Look Who's Talking (01:41)
02. Somewhere In The Light (01:29)
03. The Count Of Monte Cristo (02:34)
04. Jailhouse Rock (01:57)
05. In A Lonely Place (03:29)
06. It's Alive (02:36)
07. The Searchers (03:29)
08. Look Back In Anger (02:11)
09. Four Seasons Concerto RV.297 (03:07)
10. Room At The Top (01:36)
11. Cries And Whispers (03:32)
12. Out Of Sight (01:00)
13. For Whom The Bell Tolls (02:46)
14. Out Of The Past (01:25)
15. Breathless (04:22)
16. The Old Boy (03:44)
17. Dressed To Kill (02:00)
18. Frantic (03:28)
19. Cul De Sac (01:32)
20. Kiss Me Deadly (03:57)
21. Point Blank (00:28)
22. Farewell My Love (02:47)
23. The Big Sleep (01:34)
24. The Last Waltz (03:23)

Celkový čas: 60:07

NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Když se sny plní, může to být i pořádná pohroma…

Když se sny plní, může to být i pořádná pohroma…

24. 4. 2024 | Komerční sdělení / PR | Inzerce

Romantická komedie Láska na zakázku představuje první záběry
Soudní bitva Aleca Baldwina nekončí. Herec opět odmítl vinu za zabití při natáčení westernu

Soudní bitva Aleca Baldwina nekončí. Herec opět odmítl vinu za zabití při natáčení westernu

6. 2. 2024 | Novinky | Tiscali.cz

Americký herec Alec Baldwin před soudem odmítl vinu za neúmyslné zabití, z něhož je obviněn v souvislosti se smrtelným výstřelem při natáčení westernu Rust v roce 2021. Informují o tom tiskové agentury.
Výstava Bond in Motion: auta agenta 007 v Praze

Výstava Bond in Motion: auta agenta 007 v Praze

30. 11. 2023 | Komerční sdělení / PR | Inzerce

Do Česka míří výstava Bond in Motion věnovaná vozidlům a technice z filmů o Jamesi Bondovi. Evropskou pouť zahájila v prosinci 2022 v Bruselu, vidělo ji přes 100 000 lidí. Pražské zahájení se koná 7. 12. 2023 v Křižíkových pavilonech na Výstavišti. document.write(""); document.write("");
Pedro Pascal prý krouží kolem hlavní role v nové Fantastické čtyřce

Pedro Pascal prý krouží kolem hlavní role v nové Fantastické čtyřce

16. 11. 2023 | Novinky | Adam Homola

Studio Marvel se údajně blíží k rozhodnutí o klíčové roli v nadcházejícím filmu Fantastická čtyřka, kde Pedro Pascal jedná o ztvárnění Reeda Richardse, známého také jako pan Fantastic.