Letním venkovem jede traktor s valníkem. Na valníku sedí detektiv Park (Kang-ho Song). Traktor se pomalu šine po polní cestě mezi lány zrajícího obilí. Vůz doprovází hlouček dětí. V kanále pod betonovým panelem tu něco objevily. Anebo možná neobjevily, ale mají ten neomylný peckinpahovský smysl hrát si na místě, které těm dospělým zmačká tváře zlostí a zármutkem. Jako kdyby byly z papírového pytlíku. Pod panelem leží mladé děvče svázané vlastními hadříky. Znásilněné. Zavražděné.

Ve stejné době do rajónu dorazí i soulský detektiv Seo (Sang-kyung Kim). Do vyšetřování přinese moderní metody, ale pod rukama se mu hromadí stopy, které by snad stačily na hollywoodského vraha, na toho skutečného však ani náhodou.

Bong se soustředí na detektivy a jejich všední starosti, podobně jako třeba Christopher Nolan v Insomnii. Park se pere s psacím strojem. Šéf detektivů se poblije na skomírajícím večírku, zatímco Park se Seem se tam servou a v lese v té době vrah vraždí. Parkova žena svého muže futruje injekcemi a léky, ale ani všemožná péče nevede k úspěchu.


I Seo nakonec najde svého vraha, ale i on se musí postavit pravdě čelem. Zdá se totiž že nikoli detektivové, ale vrah se tu umí dívat do očí.
Bong se při psaní Vzpomínek na vraždu nechal inspirovat skutečnými událostmi a natočil je ve stejné době jako Chan-wook Park Oldboye. Zatímco ale Oldboy podtrhuje absurditu života otevřeným násilím podobně, jako Ki-duk Kim ve svých starších filmech typu Adresát neznámý (Soochweein boolmyung), Vzpomínky na vraždu svou tragikou skrytou v nehnuté tváři připomínají spíše Kimův nejnovější 3-Iron.
Ze všech zmiňovaných snímků jsou však Vzpomínky na vraždu ve svém důsledku nejnihilističtější a zároveň nejironičtější.