Alexe Crosse znají především čtenáři Pattersonových knih. Je to kriminalista i psycholog, který je takovým mixem detektiva Lincolna Rhyma a psycholožky Katherine Danceové z knih Jefferyho Deavera. Není jen na vozíčku a jeho přístup je o poznání nudnější a tuctovější. Knihy Jamese Pattersona nejsou špatné, ale jsou takovým tím slušným průměrem, po kterém sáhne fanoušek detektivek v okamžiku, kdy není zrovna nic jiného k mání. Převedení jednoho z příběhů do filmu naráželo hned od začátku na zásadní problém v podobě nepříliš zdařilé předlohy. Filmaři velmi často i z mnohem horších knih dokážou vykřesat opravdu dokonalou zábavu. Tentokrát však Cohen sáhnul vedle. Prvním problémem bylo obsazení hlavní postavy Tylerem Perrym.
Edward Burns - zoufalec
Nevýrazný americký herec svým zápalem může možná sekundovat hlavnímu hrdinovy v nějakém béčku, výraznější postavu však utáhnout nedokázal. V jeho případě šlo navíc o postavu titulní. To jen lokální distributor pro jistotu zvolil opět zavádějící český název, který vůbec ke knihám Jamese Pattersona neodkazuje. Alexovo nahánění vraha jménem Picasso (Matthew Fox) je zoufale předvídatelné a rozhodně postrádá potřebnou dávku napětí. Když se na plátnech producíroval jako detektiv Cross Morgan Freeman ve snímku Sběratel polibků z roku 1997, svým výkonem dokázal rozplizle nudnou zápletku o únosci žen udržet na slušné úrovni. Tentokrát však není obsazení jen tou jedinou chybou. Edward Burns coby další vyšetřovatel je k uzoufání nudný a jeho kolegyně v podání Rachel Nichols natom není o mnoho lépe. Film hlavně vypadá jako béčková kanadská produkce, která se „velkým tématem“ snaží probourat do velkých kinosálů, ale nakonec s povděkem skončí na nějaké komerční televizi jako potřebná vycpávka času. Herci běhají, zapáleně hovoří, občas povyskočí, jindy se střetnou ve strašlivě nasnímané pranici a nakonec vše zdárně vyřeší. Všichni si ulehčeně odfrknou, vyčistí si zuby a jdou spát. Za tři minuty je celý děj i obličeje herců uložen mozkem do tajemných zákoutí, odkud je nevyhrabe ani nejlepší hypnóza.
Zbytečný a nudný film
Jenže pokud za tento snímek zaplatíte v kině a to ne zrovna malý obnos, může vás ještě hodně dlouho pronásledovat například lítost. Tyler Perry by totiž mnohem více než titulní roli, potřeboval herecké kurzy. A Edward Burns, který se před mnoha lety mihnul v několika slušných filmech, by měl dostat cejch nejzbytečnějšího americké herce všech dob. Na druhou stranu právě jeho obsazení je jistým poznávacím znamením, že Rob Cohen už nepatří k elitním rutinérům a režisérům na odpis. Vražedná hra by mohla fungovat jako kdysi kinoautomat. Film by se v určitou chvíli zastavil, na pódium by vylezl moderátor a zeptal se: „ Je tato scéna trapná a hloupá sama o sobě? Nebo za to může příšerný scénář a zoufale pitomé vedení herců zkrachovalým režisérem?“ Vítěz by dostal za trest další povinnou rundu v podobě filmu s Edem Burnsem.
Hodnocení: 20 %