Velkofilm režiséra Wolfganga Petersena (Nekonečný příběh, S nasazením života) se na první pohled jeví být poměrně standardním hollywoodským hyperbijákem pro všechny. S plakátů na nás hledí sošný Brad Pitt, křoví mu dělají Eric Bana coby Hektor a Diane Kruger jako Helena. Jenomže to by Petersen nesměl být v továrně na sny sice již etablovaným, nicméně svým přístupem stále evropským (pochází z Německa) režisérem.



Pokud se na Troju vypravíte v očekávání akční řeže a vypjatých emocí, budete nejspíš lehce zklamáni. Petersen sice předložil několik opravdu strhujících momentů, nicméně dech se zatají u scén úplně jiného charakteru. Jeden příklad za všechny: Menelaova vojska se plaví na Troju a kamera nejprve zabírá jednu loď. Poté se začne pozvolna vzdalovat a my vidíme, že plavidlo bylo jen částečkou v záplavě dalších lodí. Vzdaluje se ještě více a před námi se rozprostře vodní hladina bitevními plavidly zcela zaplněná. Prosté, jednoduché, působivé. Nicméně pokud si chcete smlsnout na poctivě odvyprávěném filmu, který mnohem více než na záplavu triků a klipové orgie sází na tradiční filmařinu, nebudete v žádném případě zklamání. Troja je rozhodně dobrým nakročením do chystaného období letních blockbusterů.