The Girl in the Café začíná téměř jako milostná komedie vzdáleně připomínající Ztraceno v překladu (Lost in Translation). Stárnoucí poradce britského ministra financí Lawrence (Bill Nighy) si v pauze odskočí do kavárny a u titěrného stolku potká mladou skotskou dívku Ginu. Kelly Macdonald (Ttrainspotting) jí podává po všech stránkách jako holku z lidu – často prostořekou, říznou a nebojácnou.

Divadelní, rozhlasový i filmový matador Nighy se na plátnech objevuje především ve vedlejších, ale výrazných komediálních rolích. V The Girl in the Café se po scéně pohybuje v upjatém obleku, se skloněnou hlavou a zbitými zády – politický mistr kompromisu udělal kompromis sám ze sebe. Jeho vrásčitá, ale oduševnělá tvář je plná smířené melancholie. V Nighyho/Lawrenceových gestech je pak prohra kompromisu pouze obrysem a konturou hlavnímu tónu, kterým je noblesa a vznešenost velmi podobná té, jíž se v místních končinách proslavil Jiří Kodet.

Když se přiblíží summit G8 v Reykjavíku, na kterém chce britský team rozvinout agendu pro boj s extrémní chudobou, Lawrence nabídne Gině pozvánku na Island. Noci ve společném pokoji působí v rodícím se vztahu jako katalyzátor. Lawrence zasvěcuje Ginu do zákulisí světových setkání a podstupuje bitvy u kulatého stolu – režisér je snímá jako skutečná sportovní utkání, včetně hecování a dramatických porad v přestávkách. Dle Lawrenceovy skleslé nálady Gina chápe, že z odvážných záměrů se stávají hubené kompromisy a sama se to snaží připomenout – Lawrenceovi i ministrovi. Tím ovšem dostává Lawrence do prekérní situace a s ubývajícím časem napětí eskaluje do rozměrů mezinárodního skandálu.

Dalším Yatesovým projektem je mimochodem Harry Potter a Fénixův řád (Harry Potter and the Order of the Phoenix).
Televizní produkci díla poznáme především podle nižšího počtu prostředí a zejména exteriérů. Kamera Chrise Seagera ale dokáže i to málo z islandské krajiny, či městské architektury podat tak sugestivně, že jeden pomalu hledá rukavice.