Terapie láskou - recenze

28. 2. 2013 - 11:00 | Recenze | Karel Drda

Terapie láskou - recenze Bradley Cooper ve filmu Terapie láskou | zdroj: tisková zpráva

Pokud jste si oblíbili obhroublý styl humoru Bradleyho Coopera, pak máte jedinečnou příležitost změnit na tohoto herce názor. V novém snímku režiséra Davida O. Russella Terapie láskou totiž dokázal, že se umí poprat i s vážnějšími tématy a navíc dokáže podat přesvědčivý výkon.

Hned na začátek si řekněme jednu důležitou věc. Terapie láskou není typickým romantickým snímkem ve stylu naivní mýdlových oper ala GarryMarshall. Příběh mladého učitele Pata (Cooper). který díky své psychické poruše skončí v psychiatrické léčebně, začíná vlastně až ve chvíli, kdy ústav opouští. Pro výbušného a impulzivně jednajícího muže přijíždí matka (Jacki Weaver), která si syna odváží domů. Postupně se tak dozvídáme, proč byl zavřený, že se mu rozpadlo manželství a že svoji ženu stále miluje, ale má s ní zakázaný styk. A tady se coby diváci zapojujeme do trochu zvláštního hledání cesty k bývalé manželce, která má však spoustu nástrah.

Terapie láskou Jennifer Lawrence, Bradley Cooper ve filmu Terapie láskou | zdroj: Bontonfilm

Jak vzniká láska

Teď je důležitá druhá vsuvka. Pokud se nyní domníváte, že snímek je o nadbíhání milované manželce formou všelijakých veselých situačně dobře podaných scének, pak jste na omylu. Pat je opravdu psychicky nemocný člověk a hledá si velmi složitě cestu ke svým rodičům a při návštěvě svého kamaráda potkává sympatickou Tiffany. Ta po smrti manžela také zrovna není úplně vyrovnaným člověkem a tyto dva svede dohromady zvláštní náhoda. On se chce vrátit ke své ženě a ona mu s tím může pomoci výměnou za přátelství a účastí v taneční soutěži. Je velmi zvláštní sledovat nejen měnící se vztahy s otcem (Robert De Niro) a postupně se měnící bizarní vztah ve skutečnou lásku, ale v druhém sledu nás tvůrci nechali nahlédnout velmi realisticky do vztahů v místní komunitě, která je prostě na české poměry velmi opatrná, podezřívavá i konzervativní současně. Pat udělá chybu a může se vrátit za zdi blázince a společnost nevyzpytatelné dívky jej také z počátku do takových situací vyloženě pohání.

Terapie láskou Jacki Weaver, Robert De Niro ve filmu Terapie láskou | zdroj: Bontonfilm

Russell ve formě

Režisér David O. Russell navíc takové momenty dokáže přesně vystihnout. Ve svých filmech na jedné straně dokáže popsat výjimečné situace, ale současně je umí podat s realistickým pohled na život nižších sociálních vrstev. V tomto případě je v jeho hledáčku typická středostavovská rodina a její okolí, které nahlíží na člověka propuštěného z psychiatrické léčebny skrz prsty. A tak přestože se díváme na celkem útulné prostředí vilového předměstí Philadeplhie, vidíme také hodně velkou dávku pokrytectví a zloby v lidech, kteří se tváří jako přátelé. Terapie láskou není typickým romantickým filmem. Humorné scény vyplývají z věrohodných a uvěřitelných situací a láska, která je opravdu terapií na všechny lidské neduhy, zde dostává prostor velmi opatrně. Je vtipné, jak v sobě dva nesourodí lidé najdou zalíbení u večeře, kde si vyjmenovávají léky, které na své psychické stavy museli oba užívat.

Terapie láskou zdroj: tisková zpráva

Dejte filmu šanci

Bradley Cooper a Jennifer Lawrence podávají mistrovský výkon a jejich lásku lze s klidem zařadit mezi nejzvláštnější zamilovaný pár v hollywoodských filmech. Režisér však kladl velký důraz i na ostatní role a to i ty epizodní. Robert De Niro zde po dlouhé době opravdu hraje a je opět tím skvělým hercem. Za zmínku stojí i epizodní postava Dannyho v podání Chrise Tuckera. Nebojte se Terapie láskou, snímek má opravdu velký potenciál zaujmout, jen to chce dát mu šanci.

Hodnocení: 70%