Kevin Smith si vydobyl v Hollywoodu pověst osobitého tvůrce, který zůstává na okraji továrny na sny a točí své částečně nezávislé autorské filmy, v nichž se velmi často objevují slova jako „fuck“ a „shit“. Díky svým prvním filmům Mladí muži za pultem a Flákači se z něj stal kultovní režisér, jenž si snímky Hledám Amy a kontroverzní komedií Dogma získal řadu dalších fanoušků, kterým posléze věnoval dárek v podobě komedie Jay a mlčenlivý Bob vrací úder. Od jeho dalšího filmového počinu diváci čekali něco podobného. Smith je však zklamal už tím, že se v jeho novém snímku neměla objevit oblíbená svérázná dvojice Jay a Tichý Bob (kterého hraje sám Smith). Kevin Smith se rozhodl razantně změnit styl a natočit zcela obyčejnou romantickou komedii.
Úspěšný hudební publicista Ollie Trinke má světlou budoucnost před sebou, po boku milované ženy Gertrudy. Ta však při porodu zemře a Ollie je nucen se sám postarat o dcerku Gertie. Ztráta ženy je pro něj neúnosná a navíc se mu přestává dařit v práci, v níž udělá průšvih a o atraktivní místo přijde. Útočiště najde u svého otce v New Jersey, kde také začne pracovat u technických služeb. S ním a jeho dcerkou Gertie se setkáváme znovu po sedmi letech, kdy Ollie potkává v místní videopůjčovně dívku jménem Maya. Jen s obtížemi však hledá cestu k další ženě a zároveň pořád zápasí s výchovou dcery, s níž by se rád přestěhoval zpět do New Yorku a získal tam opět práci v PR. Otázkou ale je, zda je pro něj oblíbená práce stále důležitější než rodinný život.
Už jen z anotace filmu Táta na plný úvazek musí být každému jasné, že Kevin Smith „vyměkl“. Při sledování jeho nejnovějšího filmu je třeba zapomenout na jeho předchozí filmy, na sprostá slova, která se objevovala v každé druhé větě i na svérázný až hrubozrnný humor. Táta na plný úvazek je snímek plný sentimentu, kterého si tu užijete v mnoha podobách, ať už jde o smutek ze smrti manželky, pouto mezi otcem a dcerkou, ale i mezi synem a otcem. Ostatně hodně napovídá už fakt, že Smith tento film věnoval svému zemřelému otci, kterému jím chtěl očividně vzdát poctu, a tak natočil „normální“ hořkou romantickou komedii, založenou především na citových výlevech. Ne že by tu nezbylo nic z klasického Smithova rukopisu (najdeme tu několik typických vtipných hlášek a scén), ale ve srovnání s jeho ostatními filmy je to jen slabý odvar.
Táta na plný úvazek je obyčejná hollywoodská komedie, jíž se Smith zařadil do mainstreamu a jeho nezávislost je najednou pryč. Navíc se obklopil herci, kteří jsou momentálně na vrcholu slávy. Do filmu obsadil Bena Afflecka (který se proslavil právě ve Smithových filmech), Jennifer Lopezovou a Liv Tylerovou. Ani jeden z nich však není vynikajícím hercem, a ani tady se nerozhoupali aspoň k náznaku hereckého koncertu. Naštěstí měl Smith štěstí na přesvědčivou představitelku dětské role – Raquel Castrovou, která na sebe strhává většinu pozornosti – a na pěknou řádku herců v cameo rolích, kteří všechny diváky dozajista potěší.
Své fanoušky Kevin Smith svým novým filmem zklamal; klišé, kterým se jindy tak úspěšně vyhýbá, tu cpe všude, kam se dá. To, z čeho si dříve dělal legraci (přemíra sentimentu), najednou jeho snímku dominuje. Můžeme jen doufat, že měl Smith jakési přechodné sentimentální období, které jako „správný“ umělec ze sebe potřeboval dostat a filmový pás byl zrovna po ruce. Natočil komedii, kterou by dokázal v Hollywoodu zpracovat každý schopnější tvůrce a osobitost se z ní jaksi vytratila. Smith na jednu stranu dokázal, že je režisér schopný natočit i „normální“ film, ale své fanoušky příliš nenadchl.