Sky Captain and the World of Tomorrow je dílo Kerryho Cornana. Kerry Cornan dostal před 10 lety nápad na černobílý sci-fi seriál o šíleném vědci a armádě robotů. Nikdo mu však nechtěl dát 100 miliónů, aby postavil Manhattan 30.let, ohnisko děje. Cornan se proto uchýlil ke svému počítači Macintosh IIci a začal renderovat sám. V pokoji nainstaloval bluescreen, kamarádi šli za herce, a po čtyřech letech měl Cornan 6 minut dlouhé promo.

Pomocí statistů vyrobil Cornan kompletní 3D storyboard, což je v tomto případě opravdová kostra filmu. Do počítače převedl režisér i přesnou dispozici natáčecího studia, takže herci se pak mohli na jakýkoli záběr podívat ještě před tím, než ho šli vůbec natočit.
Poměrně originálně si režisér počíná při natáčení „lidských elementů“, skutečných herců. Každého natočil zvlášť, a teprve v počítači z nich vytváří finální scény. Podle potřeby tak může měnit i dispozice masových scén.

Producentům se podařilo dát dohromady světově známé obsazení – od Juda Lawa, přes Gwyneth Paltrow, Angelinu Jolie, Caseyho Afflecka až k Giovannimu Ribisimu.
Zatímco s technologií nemá Cornan zjevně žádný problém, s příběhem je to, zdá se, horší. To, že Sky Captain and the World Of Tomorrow bude spíše dobytím technologických pólů, než umělecky/ obchodně převratnou záležitostí signalizuje i skutečnost, že původní horký letní termín Paramount zaměnil za o poznání chladnější podzim 2004.


Shora zmíněná Bilalova sci-fi má jediný problém – scénář. V téhle disciplíně asi bohužel narazí i Cornan, a zatím se zdá, že přímo čelem. Synopse Sky Captaina je přeplněná ukrutnými klišé:


Sky Captain and the World of Tomorrow zatím připomíná jinou „nadějnou“ sci-fi – Final Cut Omara Naima o manipulování se vzpomínkami druhých.
Oba snímky jsou ambiciózními debuty mladých režisérů, oba zdobí technická bravura a slavné obsazení (Naim má Robina Williamse). Final Cut běžel v berlínské soutěži, díru do světa neudělal a v USA je zatím nasazen na říjen.
Sky Captain má však jednu nespornou výhodu – Cornan je jedním z prvních v oboru kompletně CGI celovečerních snímků a jeho zarputilost ve využívání technologií je nevídaná. Výsledky této práce samy o sobě stojí za vidění. Oproti Casshernu a Immortelu jej také produkuje velké studio, které se najisto zasadí o náležitou reklamu, a tím pádem může mít tenhle film určitý vliv na dění v celém odvětví.
A propos, Lucasova CGI Epizoda 3 se chystá na příští jaro.